Ladetrykk 9000 1997 2.0t nordic (trolig steg 1)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Sigge N1999
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 224
Registrert: 04 mar 2010, 17:02
Medlemsnummer: N1999
Navn: Sigurd Lenes
Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
Sted: Emmerød

Ladetrykk 9000 1997 2.0t nordic (trolig steg 1)

Legg inn av Sigge N1999 » 07 jan 2012, 22:05

Noen som kan si meg hvor mye en 2.0t skal lade (GLT og max) og hva som er normalt dersom den er trimmet - grunntrykk - max ladetrykk. Bilen ble oppgitt trimmet med nordic, men jeg lurer på om det stemmer. Er automatkasse på bilen. Den lader nå max 0,4 i følge måleren som ble brukt.
Sist redigert av Sigge N1999 den 08 jan 2012, 11:20, redigert 1 gang totalt.
(V)M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands
(V)M93 Saab 900 T16S is an outstanding vehicle in it's class

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Re: Ladetrykk 9000 1997 2.0t nordic (trolig steg 1)

Legg inn av john n04 » 08 jan 2012, 09:03

GLT skal være 0,43bar så det er riktig.
Fullt trykk skal vel være 0,9-1,1 bar på automat, om jeg ikke husker feil.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Sigge N1999
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 224
Registrert: 04 mar 2010, 17:02
Medlemsnummer: N1999
Navn: Sigurd Lenes
Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
Sted: Emmerød

Re: Ladetrykk 9000 1997 2.0t nordic (trolig steg 1)

Legg inn av Sigge N1999 » 08 jan 2012, 11:19

gjelder dette orginalt eller ved trim?
(V)M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands
(V)M93 Saab 900 T16S is an outstanding vehicle in it's class

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Ladetrykk 9000 1997 2.0t nordic (trolig steg 1)

Legg inn av Ingvar N629 » 08 jan 2012, 11:49

GLT skal være det samme både originalt og trimmet. En original 150-hester lader omtrent GLT.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar