Er ein heldig eier av saab95 2,3t 02 mod, 160000 på telleren, og med hirsch trim Utført av merke verksted.
Har i det siste hørt en pitte liten raslelyd som eg trur kommer fra registerkjede. Er det andre ting ved motoren som er verdt å sjekke, som kan lage lignende lyd.
Utførte nylig motorflushing og hadde samtidig ned bunnpannen for å sjekke tilstanden på den og silen, og det såg veldig bra ut. Det eneste som var av antydninger til sludge i bunnpannen var ein mikroskopisk tynn film på veggene. Men ikke verre enn at metallet i bunnpannen var godt synslig. Det var omtrent som tynn oljefilm som var av antydninger til koks, helt lysebrun på farge. Oljesilen hadde kunn enkelte korn av sludge på seg.
Hadde forresten denne ulyden også før eg utførte motorflushing.
Med eit sånn utgangspunkt, trenger eg vere redd for att registerkjede er på vei til å ta kvelden, eller kan det vere som nevnt tidligere andre ting som kan forårsake type liten raslelyd. Ps. Har ikke kontrollert kjedestrammeren.
Er forresten ny medlem her på forumet, og vil samtidig takke for eit supert forum