Har ett problem med min Saab 9-5 estate 2,2 Tid 2004 mod. Den er veldig treg å starte når den er varm, må kjinne i ganske lenge før den starter. Første start om morgenen eller når det er så kaldt at faktisk glødelampa kommer på går veldig kjapt. Mener det må være ganske kaldt før glødelampa kommer på, flere minus grader. Har mistenkt drivstofftilførselen, men da skulle det vel ikke bli bedre ved kald motor?
Det rare er jo at den starter greit når den er ordentlig kald. Noen som har en ide? Den har gått 250 000km.
Treg start ved varm motor 9-5 2,2 Tid
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 29
- Registrert: 20 jun 2011, 14:24
- Medlemsnummer: N2356
- Bil: Saab 9-3 SC 2008 modell
- Sted: Oslo
Re: Treg start ved varm motor 9-5 2,2 Tid
Sjekk om batteriskoene er skrudd skikkelig til. Hadde problemet selv, og det forsvann da disse ble etterstrammet...
Re: Treg start ved varm motor 9-5 2,2 Tid
Takk for tipset, det skal sjekkes!
Re: Treg start ved varm motor 9-5 2,2 Tid
Prøvde å stramme,men hadde ikke noen nevneverdig effekt. Kan det være feil med skoene i seg selv kanskje?
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Treg start ved varm motor 9-5 2,2 Tid
Det hjelper deg ikke det skvatt, men det har alltid vært slik med min VW Touran 2004 mod, 1,9 Tdi også.
Bruker gjerne 4-5 ganger så lang tid på å starte når den er varm.
Bruker gjerne 4-5 ganger så lang tid på å starte når den er varm.