Hallo!
Noen som har erfaring med skifte av registerkjede til 9-3?
Hvor kan jeg gjøre det mest rimelig?
Hvordan ser jeg at den eventuelt er skiftet fra før?
Hvordan vet jeg sikkert om den bør byttes?
Registerkjede
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Registerkjede
Noen som har erfaring med skifte av registerkjede til 9-3? jepp, kan gjøres med motoren i bil på 9-3 om man løsner subframen og heiser motoren litt opp og ned. Om man ikke vet hvor alt sitter så er det enklest å ta motoren ut.
Hvor kan jeg gjøre det mest rimelig? Hjemme i garasjen er definitivt billigst
har du ikke mulighet til det, så ta en ringerunde
Hvordan ser jeg at den eventuelt er skiftet fra før? Det er ikke alltid så enkelt med mindre det følger med dokumentasjon på bilen, men det er vel ikke så viktig. Mål tilstanden på den som sitter der.
Hvordan vet jeg sikkert om den bør byttes? Mål kamkjedestrammeren. Er den over 15 mm ute, så skal kjedene, drevene og skinnene byttes.
Hvor kan jeg gjøre det mest rimelig? Hjemme i garasjen er definitivt billigst

Hvordan ser jeg at den eventuelt er skiftet fra før? Det er ikke alltid så enkelt med mindre det følger med dokumentasjon på bilen, men det er vel ikke så viktig. Mål tilstanden på den som sitter der.
Hvordan vet jeg sikkert om den bør byttes? Mål kamkjedestrammeren. Er den over 15 mm ute, så skal kjedene, drevene og skinnene byttes.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan