Hei,
jeg har en AC-modul jeg har tatt av min 900t 88-modell pga lekkasje. Har fått høre at det antagelig handler om å skifte o-ringene i selve kompressoren. Den virker fint utenom dette. Kompressoren er av merke Seiko-Seiki. Jeg har vært litt rundt på nett og sett at det selges O-ringer i forskjellige størrelser og det er spesielt to ting jeg lurer på:
1- Hvilke O-ringer skal jeg kjøpe? En Saab-mekaniker som har gjort litt på bilen sa at det var ringen(e) rett innenfor reimhjulene, altså på innsiden av der reima sitter og drar rundt kompressoren. Hvilke(n) O-ring(er) er dette?
2. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg får selve kompressoren opp? Det sitter en umbraco-skrue i enden, men den er vrien å få opp da reimhjulet svinger med når jeg prøver å skru opp skruen.
Takknemlig for alle tips! Noen som har erfaringer med denne pumpa?
AC-enhet, Saab 900t
Moderator: Moderatorer
AC-enhet, Saab 900t
- Saab 900 Aero t16, 1988
- Saab v4, 1969
- Saab 900s, 1995
- Saab 9-5 2.0, 2005
- Saab 900i, 1993
- Saab 9-5 2.0, 2003
- Saab v4, 1969
- Saab 900s, 1995
- Saab 9-5 2.0, 2005