Fant ikke noe nyere emne om dette, så jeg skriver her.
Jeg hadde nøyaktig samme symptomet, og fikk bekreftet at det var ABS-modulen i min SAAB 95 2001. Siden den er så sinnsykt dyr å bytte, sjekket jeg litt rundt på nettet, og av 3 forskjellige firmaer som tilbyr seg å reparere disse, valgte jeg BBA Reman i Kent, UK,
http://www.bba-reman.com/
De var de eneste som tilbød livstidsgaranti på reparasjonen, og de tok mellom £100-150 ifølge det de sa før jeg sendte dem delen. De har også en beskrivelse av hvordan du får delen ut:
http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... ir_rebuild
som jeg brukte sammen med denne:
http://www.scribd.com/doc/99598/Saab-95-ABS-Module
for å skru den ut. Gikk greit, og jeg har null erfaring med å skru bil. Sendte den til dem som pakke, og de reparerte den for £100, la på £50 for UPS tilbake og jeg hadde den tilbake på en uke, med kvittering og garanti i pakken.
Skrudde den tilbake og bilen går som ei klokke igjen, uten feilmeldinger.
De har tydeligvis åpnet modulen rundt kanten, se følgende bilde av returnert modul, med igjenlimt 'lokk' og garantimerke,
![Bilde](http://test.saabturboclub.net/images/ext/2fafaaac90f90ce7287f4f8d54dd3c13)
og fikset på elektronikken under. Det er jo mulig at dette var noe enkelt, som et dårlig loddepunkt eller tilsvarende, og at man kunne gjort det selv. Jeg har gjort mye elektronikkmekk og lodding i mitt liv, men tror ikke jeg ville tatt sjansen, uansett. Kostet altså under 1500 kroner, pluss min frakt dit. Er iallfall veldig fornøyd med BBA Remans jobb.
Det svenske firmaet jeg fant skulle ha kr 2500 for akkurat den modellen, pluss frakt, og ga ikke livstidsgaranti, og det tredje firmaet var i USA, langt unna, og var ikke billigere.