Hei
Har chippet bilen til steg3, men synes ikke bilen går noe særlig bra. Lader det samme nå som den ladet før chip, hvertfall ca det samme. 0,4ish til 0,8ish.
Har prøvd å lese meg frem til en løsning, men finner ikke noe som stemmer med min sak.
Idag prøvde jeg å koble fra magnetventil/apc.( tok ut el.kontakt)
Då gikk den som ett uvær å funker mer mot det som chip skal "levere".
Ladet da opp mot 1-1,1 bar
Ser at mange sier det er dumt å kjøre uten mv/apc, andre mener det er ok.
Min spørsmål til dere:
1. Magnetventil/apc bra/ unødvendig?
2. Er min magnetventil ødelagt siden bilen går bedre uten?
3. Hvorfor lader ikke turbo mer enn Max 0,8 når chip sier Max 1,65.?
Bil: NG 900 2.0t høytrykk 185 hk 1995 mod.
Bensinpumpe, plugger, luftfilter og olje+filter skiftet etter sommer 2012
Tips tas imot med åpne armer.!
Edit: vet at trim tas på trim forumet, men er i prosessen til å bli betalende medlem(det tar bare litt lang tid å bli medlem i klubben deres).send en pm om det ikke skal deles med andre.
. viewtopic.php?f=14&t=38448
Ladetrykk/effekt NG900
Moderator: Moderatorer
- Jokke2k
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 35
- Registrert: 25 jul 2012, 14:10
- Bil: Saab 900 2.0T '95
- Sted: Rogaland
Ladetrykk/effekt NG900
Ford Mondeo 2.2 TDCI -05
Saab 900 2.0T -95
Saab 900 2.0T -95
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12869
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Ladetrykk/effekt NG900
MV er nok ødelagt. Drivsteg i styreenhet kan også være det, ikke bytt magnetventil uten å sjekke drivsteget.
Det er IKKE lurt å kjøre uten APC innkoblet.
Sier programmet 1,65 bar?? Original MAP-sensor går ikke så langt.
Det er IKKE lurt å kjøre uten APC innkoblet.
Sier programmet 1,65 bar?? Original MAP-sensor går ikke så langt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Jokke2k
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 35
- Registrert: 25 jul 2012, 14:10
- Bil: Saab 900 2.0T '95
- Sted: Rogaland
Re: Ladetrykk/effekt NG900
Ok. Leste det at det kunne være kortslutning i styreenhet, sjekket det, var ikke kortslutning. Men bilen har ikke gått så bra før skifte av styring heller.
Da blir det kjøp av ny MV.
-Er det noe forskjell på magnetventiler? Ser at maptun selger for 2900 og MECA for ca 950.
Selger som opplyste om det, men ja har forstått at map- sensor "bare" går til 1,5 elns.
Da blir det kjøp av ny MV.
-Er det noe forskjell på magnetventiler? Ser at maptun selger for 2900 og MECA for ca 950.
Selger som opplyste om det, men ja har forstått at map- sensor "bare" går til 1,5 elns.
Ford Mondeo 2.2 TDCI -05
Saab 900 2.0T -95
Saab 900 2.0T -95
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Ladetrykk/effekt NG900
Kjøp original som SAAB-handlaren og Maptun har. Muligen Speedparts også har den originale i sitt sortliment. Kostar en del meir, men har vist seg at dei uoriginale ikkje er vidare bra.