Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
brynjarsa
- 0.7 bar

- Innlegg: 102
- Registrert: 27 jun 2011, 17:28
- Bil: 9-3SS 2.0t Arc 2003
- Sted: Oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av brynjarsa » 07 des 2012, 00:11
Du kan fortsatt bruke den fra TWM, eller GS. Du må bare kutte litt ekstra i no plastikkgreier.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=204535
og står litt instrukser her og
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=516
En ting jeg alltid har lurt på, især når det gjelder ng9-3, hvor er forbedringpotensialet egentlig? Er kassa litt kranglete uansett og de kortere utslagene gir en bare kortere distanse og oppdage det på, eller sitter problemet i selve girspaken og opphengsmekanismen der? TWM er jo et imponerende stykke metall, men gjør "hack 'n' slashen" til GS samma nytta? (sett bort ifra manglende vektøkning og manglende forkortning på "kuleenden" av spaken. (håper noen forstod detta

)
-
MadRos
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 88
- Registrert: 01 okt 2012, 16:10
- Medlemsnummer: 2523
- Bil: 9-3SS -09 1.8t Biopower
- Sted: Buskerud
Legg inn
av MadRos » 07 des 2012, 01:01
brynjarsa skrev:Du kan fortsatt bruke den fra TWM, eller GS. Du må bare kutte litt ekstra i no plastikkgreier.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=204535
og står litt instrukser her og
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=516
En ting jeg alltid har lurt på, især når det gjelder ng9-3, hvor er forbedringpotensialet egentlig? Er kassa litt kranglete uansett og de kortere utslagene gir en bare kortere distanse og oppdage det på, eller sitter problemet i selve girspaken og opphengsmekanismen der? TWM er jo et imponerende stykke metall, men gjør "hack 'n' slashen" til GS samma nytta? (sett bort ifra manglende vektøkning og manglende forkortning på "kuleenden" av spaken. (håper noen forstod detta

)
Klarer desverre ikke å svare på ditt spørsmål, men TUSEN TAKK SKAL DU HA for ditt svar!

Ble veldig glad nå, tusen takk!

-
redturbo
- 2.0 bar

- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Legg inn
av redturbo » 11 des 2012, 10:51
Hva menes med "Key Locking in reverse is deleted." ?
-
MadRos
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 88
- Registrert: 01 okt 2012, 16:10
- Medlemsnummer: 2523
- Bil: 9-3SS -09 1.8t Biopower
- Sted: Buskerud
Legg inn
av MadRos » 11 des 2012, 11:50
vanskelig å si, første gang jeg hører et slikt uttrykk
-
Skaten N671
- 2.0 bar

- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Legg inn
av Skaten N671 » 11 des 2012, 11:55
redturbo skrev:Hva menes med "Key Locking in reverse is deleted." ?
Kan høyrast ut som at girlåsen, dvs i revers når nøkkelen er ute, er fjerna?
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 11 des 2012, 12:02
Skaten N671 skrev:redturbo skrev:Hva menes med "Key Locking in reverse is deleted." ?
Kan høyrast ut som at girlåsen, dvs i revers når nøkkelen er ute, er fjerna?
Det er det som menes ja, men det stemmer ikke. Min fungerer iallfall nøyaktig som før, med shortshift montert (9-5).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan