Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Saab_9-5
- 0.7 bar

- Innlegg: 176
- Registrert: 26 okt 2012, 19:50
- Navn: Remy
- Bil: 9-5 2.0T
- Sted: Rogaland
Legg inn
av Saab_9-5 » 06 feb 2013, 14:11
Tenkte jeg skulle bytte diverse vacuumslanger til silikon på min B205E men er usikker på hvor mye jeg trenger og hvilken størrelse jeg skal ha?
http://shop.speedparts.se/sv/prod/unive ... kuumslang/
Noen som har bilde av et motorrom med blå slanger? Er ikke sikker på om jeg skal bevare den orginale look'en i motorromet eller ikke

- Saab 9-5 2.0T SE 2000 Mod.
-
little_e
- 2.0 bar

- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Legg inn
av little_e » 06 feb 2013, 15:44
Kjøp sorte slanger. Med blå slanger ser det ut som du kjører en opphoret Civic.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
N2411
- 0.7 bar

- Innlegg: 131
- Registrert: 02 nov 2011, 22:18
- Medlemsnummer: N2411
- Bil: 9-5 2.3t Estate / Volvo 940
- Sted: Lillehammer/Egersund
Legg inn
av N2411 » 06 feb 2013, 17:12
Mener å huske at det går ca 1.5 meter. 4mm slange. Kjøp for all del ikke på Biltema, det er bare dritt

1999 mod. 9-3 2.0 SE (bruksbil)
1994 Volvo 940 GL (bruksbil) morsom på vinterføre.....
2000 mod. 9-5 2.3t Estate (sommerbil)
-
Saab_9-5
- 0.7 bar

- Innlegg: 176
- Registrert: 26 okt 2012, 19:50
- Navn: Remy
- Bil: 9-5 2.0T
- Sted: Rogaland
Legg inn
av Saab_9-5 » 06 feb 2013, 19:43
N2411 skrev:Mener å huske at det går ca 1.5 meter. 4mm slange. Kjøp for all del ikke på Biltema, det er bare dritt

Ok. Har bestilt 2m fra SP nå

- Saab 9-5 2.0T SE 2000 Mod.
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 07 feb 2013, 16:39
Det er vel 3stk 6mm slanger til magnetventilen også

Om du kjører med fulltrykk.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 07 feb 2013, 18:25
Eirik N396 skrev:Det er vel 3stk 6mm slanger til magnetventilen også

Om du kjører med fulltrykk.
De er jo silikon originalt på 9-5, og bruker å holde leeeenge.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Saab_9-5
- 0.7 bar

- Innlegg: 176
- Registrert: 26 okt 2012, 19:50
- Navn: Remy
- Bil: 9-5 2.0T
- Sted: Rogaland
Legg inn
av Saab_9-5 » 07 feb 2013, 19:30
Et annet sprørsmål.
Jeg bestilte turbotrykk måler sammen med slangen. Hvor er det egentlig best å koble seg på? Og hva skal ladetrykket ligge på?

Er orginal motor.
- Saab 9-5 2.0T SE 2000 Mod.