02 9-3 2.0t fusker

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: 02 9-3 2.0t fusker

Legg inn av Ingvar N629 » 05 apr 2013, 08:42

Er ikke alltid man hører at det suser i bremsekraftforsterkeren hvis den lekker, men en enkel test er å hekte av røret til bremsekraftforsterkeren på innsuget, og blokkere hullet i innsugsmanifolden med fingeren eller noe annet egnet. blir tomgangen din stabil da, så har du funnet synderen. Ellers er som sagt trykkluft måten å finne falskluftlekkasjer på, men du finner da ikke lekkasje i bremsekraftforsterkeren, på grunn av enveisventilen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Daniel
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 30
Registrert: 15 aug 2011, 05:23
Bil: 02 9-3 2,0t
Sted: Elverum

Re: 02 9-3 2.0t fusker

Legg inn av Daniel » 05 apr 2013, 08:52

Da skal jeg prøve.. Men skal det alltid være vakum i bremsekraft forsterkeren? Ja når den går men da den har stått en stund.. For det er jo bare å bikke på røret inn til den og høre om vakuumet er der? For vakuumet slapp når jeg byttet røra. Men da hadde den akkurat blitt kjørt med.
02mod 9-3 2,0t

Daniel
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 30
Registrert: 15 aug 2011, 05:23
Bil: 02 9-3 2,0t
Sted: Elverum

Re: 02 9-3 2.0t fusker

Legg inn av Daniel » 10 jul 2013, 11:30

bilen er fremdeles ikke noe bedre...
Etter ett par runder til på verksted mener de at det er gass spjeldet.
det var det eneste som ikke ga korekte verdier.
kan dette stemme? kjett å legge ut 6500kr for noe som ikke vil hjelpe.
02mod 9-3 2,0t

Svar