Begrensingen skjer også når man kjører grunntrykk uten magnetventilen tilkoblet. (med slange mellom wastegate klokka og kompressorhuset.)
Men kjører man med magnetventil tilkoblet og bare napper av kontakta, så går den direkte i begrensningsmoduset, altså ikke til grunntrykk.
Merkelig turbotrykk Saab 9-3 2,3t
Moderator: Moderatorer
Re: Merkelig turbotrykk Saab 9-3 2,3t
2000 SAAB 9-3 Viggen
Re: Merkelig turbotrykk Saab 9-3 2,3t
Er hvertfall 100% sikker på at det spjellhuset som gjør at trykket oppfører seg slik. Men hva som forårsaker det er en annen sak....
2000 SAAB 9-3 Viggen
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Merkelig turbotrykk Saab 9-3 2,3t
Hvis det er som du skriver at det er spjeldet som struper, så er det en aktiv momentbegrensning. Lar seg ikke nødvendigvis lese av med Tech 2 (diagnoseverktøy), men om man går inn med pc og ser hva som skjer i software så finner man ut av det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan