Feilkode P0113
Moderator: Moderatorer
Feilkode P0113
Byttet motor og turbo på bilen i forrige uke. Bilen er en 2000 9-5 B235E med et snilt program på ca 200 hk pga kjørelengde og oilsludge. Satte i en motor med B234 innmat og T7 topp. Og en TD04.
Tenkte jeg skulle kjøre med samme programmet til motoren var innkjørt.
Igår fikk jeg motorlampe.
Open sid sier Fcod 275, som jeg oversetter til 113, som blir P0113?
Koden sier "Intake air temperature sensor circuit high input".
Har sjekket litt på nettet og funnet ymse svar. Noen sier rensing av LMM. Noen sier tempføler på innsuget. Og noen sier tempføler nederst på trykkrøret.
Noen som har gode råd?
Tenkte jeg skulle kjøre med samme programmet til motoren var innkjørt.
Igår fikk jeg motorlampe.
Open sid sier Fcod 275, som jeg oversetter til 113, som blir P0113?
Koden sier "Intake air temperature sensor circuit high input".
Har sjekket litt på nettet og funnet ymse svar. Noen sier rensing av LMM. Noen sier tempføler på innsuget. Og noen sier tempføler nederst på trykkrøret.
Noen som har gode råd?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feilkode P0113
Er nå bare en tempsensor på de der, så den saken er vel grei. Hva sier open sid om Tair?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Neteland
- 2.0 bar
- Innlegg: 505
- Registrert: 26 jan 2012, 10:24
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Re: Feilkode P0113
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 3&start=50
Downpipe som ikke var festet skikkelig.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=260317
Vakuumslangen til bremseservo.
Fant dette på STCS + tips om magnetventil, tempføler +++
Downpipe som ikke var festet skikkelig.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=260317
Vakuumslangen til bremseservo.
Fant dette på STCS + tips om magnetventil, tempføler +++
Re: Feilkode P0113
Tair ligger konstant på 40.Ingvar N629 skrev:Er nå bare en tempsensor på de der, så den saken er vel grei. Hva sier open sid om Tair?
Får prøve å bytte føler.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Re: Feilkode P0113
Ikke løs downpipe.SvartSaab skrev:http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 3&start=50
Downpipe som ikke var festet skikkelig.
Men dårlig O-ring på cobrarøret.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Re: Feilkode P0113
"Nødmodus". Sjekk ledningsnett.Helge skrev:Tair ligger konstant på 40.Ingvar N629 skrev:Er nå bare en tempsensor på de der, så den saken er vel grei. Hva sier open sid om Tair?
Får prøve å bytte føler.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Re: Feilkode P0113
Strøm er ikke min sterke side. Men jeg er i besittelse av et multimeter.Pål N526 skrev:"Nødmodus". Sjekk ledningsnett.Helge skrev:Tair ligger konstant på 40.Ingvar N629 skrev:Er nå bare en tempsensor på de der, så den saken er vel grei. Hva sier open sid om Tair?
Får prøve å bytte føler.
Kan jeg måle ledningene, eller må jeg fysisk sjekke dem for brudd?
Det er vel 3 ledninger inn på den føleren om jeg ikke husker helt feil.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feilkode P0113
Mål motstand, og vri litt på nettet. Viser multimeteret stort mer enn null, så har du funnet feilen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Feilkode P0113
Takker for svar så langt.
Noen med koblingsskjema som vet hvor ledningene ender? Skulle hatter stede måle fra.
De forsvinner jo inn i den store bunten.
Noen med koblingsskjema som vet hvor ledningene ender? Skulle hatter stede måle fra.
De forsvinner jo inn i den store bunten.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.