Hei godtfolk
Jeg var ganske sikker på man trengte noen nye deler for å oppgradere tuboen til TD04, slik som dette:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 92160.html
Så at noen kjører denne løsningen i stedet:
http://photo.platonoff.com/Auto/2005110 ... ashers.jpg
Er det noen som har erfaringer med dette?
Garret -> TD04 turbo olje/vannrør workaround
Moderator: Moderatorer
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Garret -> TD04 turbo olje/vannrør workaround
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Garret -> TD04 turbo olje/vannrør workaround
Jeg har gjort det slik flere ganger, det går greit men du må uansett ha mindre banjoskruer.
Et alternativ er jo å bore opp og gjenge tilkoblingene på turboen, siden det er på vannsiden skal det gå greit så lenge man er forsiktig og blokkerer tilkoblingene på oljesiden mens man holder på, samt rengjør skikkelig etterpå slik at man får ut spon.
Et alternativ er jo å bore opp og gjenge tilkoblingene på turboen, siden det er på vannsiden skal det gå greit så lenge man er forsiktig og blokkerer tilkoblingene på oljesiden mens man holder på, samt rengjør skikkelig etterpå slik at man får ut spon.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Garret -> TD04 turbo olje/vannrør workaround
Ok - godt å vite. Banjoskruene følger med turboen iflg, så det skal gå bra
Ganske stor forskjell på en 1000-lapp for det kitet og en 10-lapp for noen kobberskiver
Da tror jeg de pengene går til noe som bidrar mer til kjøreopplevelsen 



9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: Garret -> TD04 turbo olje/vannrør workaround
Jeg har gjort det slik, og det virker knirkefritt. Få bare riktig kobberskive.
lawicel CanUsb, og Tech2!
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Garret -> TD04 turbo olje/vannrør workaround
Dimensjon?Få bare riktig kobberskive.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: Garret -> TD04 turbo olje/vannrør workaround
Den typen jeg bruker er 12,7mm innvendig dia og 20mm utvendig.
Sent from my U8800 using Tapatalk 2
Sent from my U8800 using Tapatalk 2
lawicel CanUsb, og Tech2!