AERO_TURBO på 2,3t?
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: AERO_TURBO på 2,3t?
Aero har eit ladetrykk på 1-1.4 bar avhengig av "ytre forhold" so det som fint heiter. Momentet er 350Nm evt 370Nm ved overboost funksjonen.
Re: AERO_TURBO på 2,3t?
Har nå fått foretatt noen endringer i ECU og nå går
bilen bra. Lader rundt 1bar.
Men får plutselig P1444 og P0453. Vil gjerne få
ordna dette,for bensinadapsjonen blir ikke
gjennomført med lagra feilkoder på bilen...
Men får ikke motorlampe. Rart?
NOEN IDEER,FOLKENS?
Og er det usunt å kjøre med AMUL=0 ?
Håper på svar fra ekspertisen
bilen bra. Lader rundt 1bar.
Men får plutselig P1444 og P0453. Vil gjerne få
ordna dette,for bensinadapsjonen blir ikke
gjennomført med lagra feilkoder på bilen...
Men får ikke motorlampe. Rart?
NOEN IDEER,FOLKENS?
Og er det usunt å kjøre med AMUL=0 ?
Håper på svar fra ekspertisen

Re: AERO_TURBO på 2,3t?
Var inne og sjekka på EPC idag
Ser ut til at alle 2.3 fra 2001 har samme dysene,
men forskjellig bensintrykk-regulator.
Har Aero høyere bensintrykk enn 2.3t ?
Ser ut til at alle 2.3 fra 2001 har samme dysene,
men forskjellig bensintrykk-regulator.
Har Aero høyere bensintrykk enn 2.3t ?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: AERO_TURBO på 2,3t?
Nei, det er 3 bar på begge.
Tipper det er brukt en LEV-fil til bilen din, noe som er feil. Bruk en annen fil eller deaktiver LEV-funksjonaliteten i fila du har, så forsvinner nok feilkodene.
Tipper det er brukt en LEV-fil til bilen din, noe som er feil. Bruk en annen fil eller deaktiver LEV-funksjonaliteten i fila du har, så forsvinner nok feilkodene.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: AERO_TURBO på 2,3t?
Kan LEV-funksjonen deaktiveres med Techen?Ingvar N629 skrev:Nei, det er 3 bar på begge.
Tipper det er brukt en LEV-fil til bilen din, noe som er feil. Bruk en annen fil eller deaktiver LEV-funksjonaliteten i fila du har, så forsvinner nok feilkodene.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: AERO_TURBO på 2,3t?
Nei. Må endre på softwaren i ECU.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan