Dette gjelder bilen i signaturen.
Var nettopp på 170 000km service på Saab City, og de fant blandt annet ut at de nedre kuleleddene/foringene i bakstillinga var slitne og måtte byttes. Det jeg lurer på, er om traversforingene og de indre foringene på tverrstagene (inn mot traversen) er noe som pleier å ryke?
Byttet for ca. ett år siden de fremre store foringene i den såkalte "trailing-armen" til powerflex, og tok 4-hjulskontroll. For å slippe å ta 4-hjulskontroll flere ganger unødvendig vurderer jeg å bytte alt som er av foringer baki der, bortsett fra stabstag- og støtdemperforinger, De må man jo ikke ha 4-hjulskontroll for å skifte.
Kan noen anbefale f.eks polyforinger eller k-mac-camber kit? eller er det like greit med originalforinger? Er det da noen spesielle merker jeg må holde meg unna, som f.eks scan-tech etc.?
Hvordan er foringene i bakstillingen på 9-5?
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Hvordan er foringene i bakstillingen på 9-5?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Hvordan er foringene i bakstillingen på 9-5?
Kuleforingene tror jeg er best å kjøpe originalt, eller K-mac.. har hørt dårlige ting om diverse uoriginale..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Hvordan er foringene i bakstillingen på 9-5?
lurer på å gå for k-mac, men hva med resten av foringene? er det noe vits å bytte dem hvis de fortsatt er brukbare? eller er det bare et tidsspørsmål før noen av disse også blir dårlige?
Frister som sagt å slippe ned hele bakstillinga og bytte alt!
Frister som sagt å slippe ned hele bakstillinga og bytte alt!
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hvordan er foringene i bakstillingen på 9-5?
Svært, svært sjelden at foringene du prater om ryker.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Hvordan er foringene i bakstillingen på 9-5?
Traversforingene forran er vel et annet kapittel?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.