Legg inn
av Ingvar N629 » 12 des 2013, 11:49
Ettertrekking av topp:
Løsne én bolt, dra til med 40 Nm, løsne neste, dra til med 40 Nm osv. Når du har tatt alle, drar du på nytt med 60 Nm, og så drar du 90 grader til slutt. Altså 40 nm - 60 nm - 90 grader. Rekkefølgen står i Haynes, men om du ikke har den så er det så enkelt at du starter i midten og fortsetter utover, og tar de yttereste på hver side til slutt. Finnes sikkert en skisse med nummerering på nettet om du googler.
Ventilasjonssatsen du linker til er korrekt type, det mangler tre slanger og én ventil som ikke er med i oppgraderingen, det er retur fra oljefelle til bunnpanne, den store slangen fra toppdeksel til oljefelle, og den tynne slangen fra toppdeksel til spjeldhus. Det er viktig at den hvite enveisventilen som sitter på den tynne slangen fungerer, den skal åpne når du blåser i slangen retning fra toppdeksel, og andre veien skal den stenge. Er den ikke i orden, så bytt. Sjekk også de andre slangene, er de morkne så bytt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan