02 spjeldhus på 08 motor - B235

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
jjrckd
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 152
Registrert: 23 sep 2011, 12:23
Bil: M02 9-3 B235R+
Sted: Stavanger

02 spjeldhus på 08 motor - B235

Legg inn av jjrckd » 30 des 2013, 20:12

Ser at det er forskjell på spjeldhuset fra min gamle 02 motor og det som jeg burde hatt på den nye 08 motoren. Mangler en stuss for veivhusventilasjonen.

Har lest en gammel tråd hvor det blir sagt at man må ha nytt spjeldhus. Ville det ikke vært en like god løsning om man boret opp ett hull og satt inn en stuss for tilkobling av slangen fra veivhusventilasjonen under spjeldet i det gamle spjeldhuset? Evnt sette en stuss rett i manifolden?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: 02 spjeldhus på 08 motor - B235

Legg inn av Ingvar N629 » 30 des 2013, 21:27

Funksjonen blir den sammen om du setter inn større stuss i spjeldhuset du har, du får da en stuss du må blokkere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

jjrckd
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 152
Registrert: 23 sep 2011, 12:23
Bil: M02 9-3 B235R+
Sted: Stavanger

Re: 02 spjeldhus på 08 motor - B235

Legg inn av jjrckd » 30 des 2013, 23:25

Og stusser skal inn under spjeldet? Ikke i kanalen som går forbi og inn over spjeldet? Regner med at det er stussen som sitter under de 2 store for kjøling som blir overflødig ( eller som må portes opp) .

Svar