TD04 Turbo og Aero Cobra - O-ring størrelse
Moderator: Moderatorer
TD04 Turbo og Aero Cobra - O-ring størrelse
Er det noen som har målene på O-ringen som sitter mellom TD04 turbo og Aero turboen? Tråddiameteren er det viktigste og jeg antar at denne er den samme på de fleste tturboer/cobra som sitter i Saab.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: TD04 Turbo og Aero Cobra - O-ring størrelse
Reknar med det er o-ringen mellom turbo og innløpsrør du meinar, den er lik på alle B2x5.
Vert berre ca. mål då eg ikkje har skyvelær for handa, men tråden er ca. 3mm, diameter ca. 7cm.
Men dette er jo en del dei mest sansynlig har på lager på SAAB, til ikkje monge kronene....
Er denne du skal ha: http://www.maptunparts.no/motordeler/pa ... 3-9-5.html
Vert berre ca. mål då eg ikkje har skyvelær for handa, men tråden er ca. 3mm, diameter ca. 7cm.
Men dette er jo en del dei mest sansynlig har på lager på SAAB, til ikkje monge kronene....
Er denne du skal ha: http://www.maptunparts.no/motordeler/pa ... 3-9-5.html
Det er den det er. Ved montering limte jeg en o-ring selv. Brukte 2,5mm tråd og syntes den føltes temmelig passe men da jeg sliter med falskluft er dette en av de mistenkte. Skal feilsøke senere i dag og kunne tenke meg å være litt forberedt i tilfelle det skulle vise seg at den jeg lagde var helt feil.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Sjekk også at du har fått montert V-band klemma korrekt. Har lurt både meg og fleire her før. Om du ser på klemma er det to inspeksjonshol i den. Dermed kan du sjekke at du har lik klaring mellom turbo og rør, sjekkar du berre på holet på framsida er det lett for at klemma ikkje har fått skikkelig tak på baksida, og tek inn falskluft der.
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Jeg kjøpte ny o-ring på Saab, men den virket til å være litt liten, så jeg fant en som var en anelse større. Den var litt tight da jeg monterte sammen, så da visste jeg i alle fall at det ble tett 

Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Det er vel det som er tingen at det skal være litt tight, for at det skal tette...little_e skrev:Jeg kjøpte ny o-ring på Saab, men den virket til å være litt liten, så jeg fant en som var en anelse større. Den var litt tight da jeg monterte sammen, så da visste jeg i alle fall at det ble tett

Sjekket dette ved montering. Mulig o-ringen min var litt tynn for jeg dro rør og turbo helt sammen oppe og nede. Ettersom jeg ikke klarte å presse røret helt inn uten å bruke klemma antok jeg at det ble tett. Vi får se når jeg får trykktestet.Hjelle, N6 skrev:Sjekk også at du har fått montert V-band klemma korrekt. Har lurt både meg og fleire her før. Om du ser på klemma er det to inspeksjonshol i den. Dermed kan du sjekke at du har lik klaring mellom turbo og rør, sjekkar du berre på holet på framsida er det lett for at klemma ikkje har fått skikkelig tak på baksida, og tek inn falskluft der.
Er forøvrig interessant at det på gamlemotoren ikke var noen o-ring uten at bilen led nevneverdig av dette.
-
- 2.0 bar
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
..men den jeg fikk på Saab passet ikke 100% tight - og ja, jeg fikk korrekt o-ringHjelle, N6 skrev:Det er vel det som er tingen at det skal være litt tight, for at det skal tette...little_e skrev:Jeg kjøpte ny o-ring på Saab, men den virket til å være litt liten, så jeg fant en som var en anelse større. Den var litt tight da jeg monterte sammen, så da visste jeg i alle fall at det ble tettDen du får på SAAB passar 100%, so sant du har fått rett ring.

Dag Bøsterud
Hadde ikke lekasje gitt. Trådim på 2,5 er nok passe det;)