Har sett etter en saab 9-3 i noen uker og har funnet par stykker. Har hatt tidligere erfaring med 9-3 1.8i 2005 før, men ikke lenger enn 3 uker før jeg kjørte i et tre.
Vurderer en 2007 1.9Tid 120hk 8V som har gått 140k. Tok en prat med forhandleren som har bilen inne og fikk vite at reg reima ikke blei byttet på 120k service. Syntes det var litt merkelig, men han mener at 150k er grensa ifg andre kunder. Serviceheftet skal være i orden. Skal se på bilen imorgen.
Burde dette ringe noen bjeller?
Fikk pratet meg til at regreim og vannpumpebytte blir ordnet før overlevering.
Sen reg.reim bytte.
Moderator: Moderatorer
- ryabchik
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 32
- Registrert: 24 des 2013, 16:28
- Medlemsnummer: N2721
- Navn: Aleksander
- Bil: 9000 2.3T A50 + 2008 TurboX
- Sted: Oslo/Nittedal, Gjerdrum
Sen reg.reim bytte.
M08 TurboX Hirsch (importert)
M97 9000 CSE 2.3T A50 (importert)
M97 9000 CSE 2.3t A50 (solgt uten motor til medlem)
M05 9-3 1,8i (krasjet)
M97 9000 CSE 2.3T A50 (importert)
M97 9000 CSE 2.3t A50 (solgt uten motor til medlem)
M05 9-3 1,8i (krasjet)
Re: Sen reg.reim bytte.
hmm.. mener tydelig det stod 5år eller 120" km i boka på min 2007 1,9tid 120hk.
så regreim og vannpumpe burde byttes før en handel(koster ca. 6000,- å få gjort det mener jeg å huske. jeg byttet den på 100" fordi den var 5år da)
N
så regreim og vannpumpe burde byttes før en handel(koster ca. 6000,- å få gjort det mener jeg å huske. jeg byttet den på 100" fordi den var 5år da)
N
- ryabchik
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 32
- Registrert: 24 des 2013, 16:28
- Medlemsnummer: N2721
- Navn: Aleksander
- Bil: 9000 2.3T A50 + 2008 TurboX
- Sted: Oslo/Nittedal, Gjerdrum
Re: Sen reg.reim bytte.
Tok ikke sjansen på den 9-3 alikevel. Var litt for dyr også synes jeg. Gikk for 9000 CSE 2.3t Jubileum 97 istedet.
M08 TurboX Hirsch (importert)
M97 9000 CSE 2.3T A50 (importert)
M97 9000 CSE 2.3t A50 (solgt uten motor til medlem)
M05 9-3 1,8i (krasjet)
M97 9000 CSE 2.3T A50 (importert)
M97 9000 CSE 2.3t A50 (solgt uten motor til medlem)
M05 9-3 1,8i (krasjet)
Re: Sen reg.reim bytte.
et tøft valg!
du har fått et ikon av en bil. litt eldre og mindre sikkerhetsutstyr osv men tipper kjøregleden er betydelig større
hvor mye var det forhandleren skulle ha for 93n ?? har maken selv så jeg lurte på hva de står i pris nå
N
du har fått et ikon av en bil. litt eldre og mindre sikkerhetsutstyr osv men tipper kjøregleden er betydelig større
hvor mye var det forhandleren skulle ha for 93n ?? har maken selv så jeg lurte på hva de står i pris nå
N
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 68
- Registrert: 16 okt 2012, 21:11
- Navn: Harald Falck Løken
- Bil: 9000 CSE A50
- Sted: Ronglan
Re: Sen reg.reim bytte.
Velkommen i "klubben" for 9000 CSE A50 for jeg regner med at du har fått tak i en ekte A50?
Har en selv, herlig bil.
Det burde vel vært et eget register for disse bilene. (tror svenskene har det).
Har en selv, herlig bil.
Det burde vel vært et eget register for disse bilene. (tror svenskene har det).
- ryabchik
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 32
- Registrert: 24 des 2013, 16:28
- Medlemsnummer: N2721
- Navn: Aleksander
- Bil: 9000 2.3T A50 + 2008 TurboX
- Sted: Oslo/Nittedal, Gjerdrum
Re: Sen reg.reim bytte.
Han selgeren ønska 110k for 9-3, men jeg mener den burde ligge på max 90k. Begynne å prute med den karen hadde jeg ikke så lyst til. Så oppdaget jeg 9000 i Lillehammer om morningen den dagen jeg skulle se/kjøre 9-3. Glad for det valget. Kjøregleden er ubeskrivelig, får smil på ansiktet så fort jeg setter meg inn i bilen.
link til 9-3 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=45182441
Selgeren sa at nå måtte den 9-3 ut av bygget siden den har stått der siden tidlig høst. Er visst nok dårlig salg på 9-3 om dagen, ellers må den prises ganske lavt. Merket på finn at det er generelt gamle annonser som ligger ute.
Takk takk samson900, det er en ekte A50 ja. Godt påpasset eksemplar må jeg si.
link til 9-3 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=45182441
Selgeren sa at nå måtte den 9-3 ut av bygget siden den har stått der siden tidlig høst. Er visst nok dårlig salg på 9-3 om dagen, ellers må den prises ganske lavt. Merket på finn at det er generelt gamle annonser som ligger ute.
Takk takk samson900, det er en ekte A50 ja. Godt påpasset eksemplar må jeg si.
M08 TurboX Hirsch (importert)
M97 9000 CSE 2.3T A50 (importert)
M97 9000 CSE 2.3t A50 (solgt uten motor til medlem)
M05 9-3 1,8i (krasjet)
M97 9000 CSE 2.3T A50 (importert)
M97 9000 CSE 2.3t A50 (solgt uten motor til medlem)
M05 9-3 1,8i (krasjet)