Bilen er altså ikke en turbo, men en NA 2.0. Har stort behov for bilen i jobbsammenheng, så dette haster litt. På vei til jobb idag merket jeg at batteriet ble mer og mer utladet, AC sluttet å fungere, så jeg stoppet for å sjekke under panseret. Så med en gang at multireima hadde hoppet av. Fikk kjørt bilen hjem og parkert. FIkk en bilkyndig kamerat av meg til å svinge innom og ta en titt, og vi fant fort en oversikt over belteplassering.
Kameraten min prøvde etter beste evne å se etter hva som kunne fått reima til å hoppe av, og etter hvert fant han et lite hjul i bakkant av motor (nr 1, 6 eller 7 på tegningen over) som så ut til å sitte fast. I tillegg hadde dette hjulet bare halvparten av rillene i hjulet, i forhold til reima og hjulene i fremkant av motor.
Hva er dette hjulet for noe, og skal reima innom der? Kan se ut som strammehjulet i overkant her, men jeg skulle tro et strammehjul til ei reima burde være like bredt som reima i seg selv. Jeg aner ikke om serviceintervallen på multireima er fulgt eller når det ble byttet sist, så jeg tenker å ta en service på denne siden av motoren nå. Hva annet trenger jeg, av løpehjul, strammehjul osv? Finnes det noen ferdige sett til salgs, og en How-To et eller annet sted?
Setter stor pris på alle svar, om dette forumet er forbeholdt turbomotorer, beklager jeg feilposten, men håper dere enten kan hjelpe meg, eller rette meg i riktig retning.
Mvh Fredrik