Takk
og900 stopper rett etter start. t8
Moderator: Moderatorer
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
og900 stopper rett etter start. t8
Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen
?
Takk
Takk
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
Re: Hvorfor?
tror den bilen din har konstant mensen...TurboLars N384 skrev:Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen?
Takk
røsk ut hele motoren å overhal den... å sett den inn igjenn... da er du sikkert bukt med problemet...
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Tomgangstull
Jeg hadde en gang en Audi 80 (før jeg visste bedre, evt før jeg hadde råd til skikkelig bil) som kom ut fra service hos merkeverksted med samme symptomer, den daua når jeg slapp gassen - kom ikke ut fra parkeringen engang. Da var det en justering på tomgangen (justering av retur-turtallet var det visst) som var feil stilt inn.
Dette var riktignok en Audi fra 1989 med Bosch innsprøytningssystem, så det trenger ikke være slik på SAAB.
Får håpe den snasne 900'en finner ut at det er deilig å ri inn i solnedgangen snart.....
Dette var riktignok en Audi fra 1989 med Bosch innsprøytningssystem, så det trenger ikke være slik på SAAB.
Får håpe den snasne 900'en finner ut at det er deilig å ri inn i solnedgangen snart.....
TorB,
N399, 9-3 SS Aero
N399, 9-3 SS Aero
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
fyusk
Hvis du har Lh 2.2 så kan det være dårlig kontakt/brudd i ledningsnettet i motorrommet, dette gir alle slaks rare symptomer ( vet av 3 dager med non-stop feilsøking før gatebil)
Eller gåen luftmassemåler, eller?
Petter
Eller gåen luftmassemåler, eller?
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.
Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg
Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!
Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå
Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg
Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!
Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Hehe . ( Egentlig ikke morsomt da menalex_ander3@hotmail.com skrev:k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.
Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg![]()
Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!
Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå
Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer
LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...
Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???
Korriger meg om jeg tar feil... har rakkurat hatt en dupp ....
Sist redigert av Tor N12 den 09 feb 2005, 23:55, redigert 1 gang totalt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
TT skrev:Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer
LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...
Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???
Korriger meg om jeg tar feil... ha rakkurat hatt en dupp ....
Stemmer det , bare kødda jeg da
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition


