Oppdaget for noen dager siden at vindu på passasjerside ikke ville lukke seg. Hver gang jeg
prøvde gikk det til litt under halvveis. Om jeg hjelper det opp får jeg det av og til nesten helt opp før det returnerer
til litt under halvveis. Ren flaks har vel hjulpet meg til å til slutt få det helt opp da den plutselig bare kommer av seg selv. Da
har jeg ikke turt å sjekke om det har friskmeldt seg selv, som jo ting sjeldent gjør.
Dett har skjedd 2 ganger, har ellers ikke turt å åpne det før jeg skal kikke på det når det er vær og tid til det (regnet selvfølgelig
ved begge tilfeller).
Motor høres fin ut, og identisk med førervindu, så jeg tipper problemet ikke ligger der, uten å utelukke det.
Bilen er en 09mod 9-3
Noen som kan hjelpe meg på riktig vei?
Passasjervindu problem
Moderator: Moderatorer
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Innlegg: 309
- Registrert: 22 sep 2006, 18:07
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
Passasjervindu problem
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Passasjervindu problem
Mulig du må lære inn klemsikringen på nytt. Når vinduet er lukket åpner eu det helt mens du holder bå bryteren.så lukker du det igjen på samme måte. Deretter åpner du det igjen og lukker det igjen. Da skal det komme et pling fra sid. Og vinduet skal virke normalt.
Kan også lese instruksjonsboken.
Kan også lese instruksjonsboken.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Innlegg: 309
- Registrert: 22 sep 2006, 18:07
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Passasjervindu problem
Av og til er man det. Eventuelt må du ta ut en sikring som går på vindusheis. Men da må alle læres inn.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Innlegg: 309
- Registrert: 22 sep 2006, 18:07
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
Re: Passasjervindu problem
Takker
Da må jeg bare finne en dag hvor det ikke regner eller snør her oppe og prøve. Tilbakemld gis.
Da må jeg bare finne en dag hvor det ikke regner eller snør her oppe og prøve. Tilbakemld gis.
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
-
- Innlegg: 1
- Registrert: 24 apr 2016, 19:26
- Navn: Egil A Fors
Re: Passasjervindu problem
SAAB 9-5 (2009). I 3 mnd har jeg hatt problemer med å lukke det ene passasjervinduet med bryteren på dashbordet. Jeg har klart å lukke det med bryteren på passasjer-døra manuellt. Men nå virker ingen av delene! Det går bare nedover, men jeg får ikke lukket det? Noen som har et tips?
- Kato
- 2.0 bar
- Innlegg: 938
- Registrert: 05 nov 2013, 23:08
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Passasjervindu problem
Siden lukking krever mer strøm enn åpning, kan vel dette peke på to mulige feilkilder:
- Mekanisk, og da kanskje et begynnende, klassisk "grønn rulleproblem": http://saabworld.net/showthread.php?t=163.
- Elektrisk, enten selve motoren eller fra bryterene felles kabling mot denne. I tilfelle du får "poppet" ut bryteren på den døra der heisen svikter, kan gjennomgang motor måles over pinnene #1 (WH ledning) og -6 (GN) i frakoplet kontakt, se http://www.ebay.co.uk/itm/331830425189? ... rmvSB=true. Jeg antar at motstanden kan ligge på ca. 2,5 ohm ved OK motor, noe som i tvilstilfelle kan sjekkes mot tilsvarende måling på den andre siden.
- Mekanisk, og da kanskje et begynnende, klassisk "grønn rulleproblem": http://saabworld.net/showthread.php?t=163.
- Elektrisk, enten selve motoren eller fra bryterene felles kabling mot denne. I tilfelle du får "poppet" ut bryteren på den døra der heisen svikter, kan gjennomgang motor måles over pinnene #1 (WH ledning) og -6 (GN) i frakoplet kontakt, se http://www.ebay.co.uk/itm/331830425189? ... rmvSB=true. Jeg antar at motstanden kan ligge på ca. 2,5 ohm ved OK motor, noe som i tvilstilfelle kan sjekkes mot tilsvarende måling på den andre siden.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2.