Først litt fakta: 9-3 2004mod cab 1,8T
For det første synes jeg at ac kompressoren bråker mye og jeg har lagt merke til at den går heletiden uansett om jeg tar på full varme eller kjøling. Jeg satte varmen på Hi og jeg kunne høre at jeg slo av kompressoren men ac off og inn igjen. Skal det være slik ? 9-5 jeg hadde kunne jeg merke at den slo seg av/på automatisk etter hva den trengte av kjøling men ikke på 9-3 der står den på heletiden Er dette korrekt ??
Men det virker... når jeg testet så var det 22grader ute og jeg målte luften som blåste inn på lave 6 grader(noe jeg synes er veldig stor forskjell delta T) Andre veien fikk jeg den opp over 80 grader....Er dette normalt ??
Har jeg problem med klima anlegget ?
Moderator: Moderatorer
- Kato
- 2.0 bar
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Har jeg problem med klima anlegget ?
Med ugangspunkt i at du mener med "hatten" på og også har ACC (og ikke MCC), vil A/C kompressoren bli startet automatisk (av ACC modulen) når utetemperaturen overstiger 0°C, med mindre du altså har valgt A/C OFF. Med "hatten" av stoppes kompressoren og må startes manuelt.
Ellers stoppes kompressor av oppnådde grenseverdier når det gjelder trykk i A/C systemet, motor kjølevannstemperatur og - turtall.
80°C ser jo ut som kjølevannstemperatur (med blandeluftspjeldet i posisjon for maks. varme), dersom nåla på instrumentet låg "klokka 21", og 6°C er vel heller ikke helt galt den andre veien(?).
Ellers stoppes kompressor av oppnådde grenseverdier når det gjelder trykk i A/C systemet, motor kjølevannstemperatur og - turtall.
80°C ser jo ut som kjølevannstemperatur (med blandeluftspjeldet i posisjon for maks. varme), dersom nåla på instrumentet låg "klokka 21", og 6°C er vel heller ikke helt galt den andre veien(?).
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
Re: Har jeg problem med klima anlegget ?
Okey takk for svar.. da konkluderer jeg med at den fungerer som den skal.. Da er det bare at jeg synes at den bråker mye igjen for den bråker mere en andre biler jeg har hatt og det tror jeg at Saab City skal få mene noe om. Og igjen takk for svar