Hepp!
Monterte bredbåndslambda i bilen min i dag og i den forbindelse tok jeg ned eksosen. Bakpotten så temmelig sliten ut og det ytre "skallet" flaket av.
Surfer litt på nettet etter passende rustfri potte.
Men, jeg har da Vector sport med Aero fangerene.... skal man da gå for en som passer Aero 04- eller standard 2.0 med synlig utblås?
Er det kun vinkelen på enderøret som er forskjellig på Aero og std?
Eksos Saab 9-5 Vector sport
Moderator: Moderatorer
- Ghostdog
- Innlegg: 19
- Registrert: 08 aug 2013, 14:41
- Medlemsnummer: N2626
- Navn: Bjørn
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t TD04 630cc
- Sted: Gjøvik
Eksos Saab 9-5 Vector sport
2005 Saab 9-5 Vector Sport 2.0t m/TD04-15T og Deka 630 cc [275 hk, 400 Nm på E85]
- Ghostdog
- Innlegg: 19
- Registrert: 08 aug 2013, 14:41
- Medlemsnummer: N2626
- Navn: Bjørn
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t TD04 630cc
- Sted: Gjøvik
Re: Eksos Saab 9-5 Vector sport
Ingen som vet? Eller har alle 2004-2005 med synlig tut samme plassering uavhengig om det er Aero fanger eller ikke?
2005 Saab 9-5 Vector Sport 2.0t m/TD04-15T og Deka 630 cc [275 hk, 400 Nm på E85]
Re: Eksos Saab 9-5 Vector sport
Bakre potten er rustfri.
Så selv om det ytre skallet ruster opp vil den vare i mange år.
Så selv om det ytre skallet ruster opp vil den vare i mange år.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Eksos Saab 9-5 Vector sport
Hvis det er synlig stuss er det samme plassering.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Eksos Saab 9-5 Vector sport
...men sveiseskjøtene vil vel smuldre opp allikevel? Min MY05 9-5 Vector Sport har gått 232 000 km nå, og det originale eksosanlegget er jo ikke akkurat som nytt lenger.Helge skrev:Bakre potten er rustfri.
Så selv om det ytre skallet ruster opp vil den vare i mange år.
Den originale bakpotten begynner å se skikkelig stusselig ut - for å si det mildt.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: Eksos Saab 9-5 Vector sport
Hvis du har aero 04+ fanger, må du ha aero 04+ eksos. Er kun stussen som er forskjellen på simmons/bsr/jetex/maptun anlegg.
Mvh
Eimund
Eimund