mye flott og se frem til

Men det jeg lurer på er opphengskulene i front, har skiftet slike på andre biler tidligere, ufattelig tung jobb, mye bryting og bortkasting av tid,
finnes overhodet opphengskulen å få tak i separat på markedet til denne bilen? leter også etter bensinslange, den stive typen(original), fra pumpe til filter, helst med niplene
satt fast i dem på forhånd.

i pumpa på bensin til motor / retur.

Lurer også på om noen har erfaring med at klimaanlegget har en slags treghet i valg av luftveier? er kjempefornøyd med at klimaanlegget endelig etter ett
års tid har fullt trykk på ruta, kjekt på vinteren det. Men det reagerer ingenting på combo opp/ned, kun opp eller kun ned. Virker som at hjernen om ikke
motoren/motorene som styrer spjeldene rundt omkring er døde.. vil gjerne høre fra dere om dere har noen erfaring eller kjent løsning på dette

og sist men ikke minst, dette er en saab uten turbo, jeg syns bilen er utrolig glad i bensin, og helt sinnsykt lat. vi snakker om å ikke greie å trekke sin
egen vekt oppover en 10% bakke i femte gir i 90 Km/t før girskiftet. i det heletatt er det lite drag føler jeg å få, god skyv i 1-2-3 gir, 4 er ok, men 4-5 er late,
om ikke late, utrolig svake, 90 km/t i 5 som sagt blir fort gitt opp og smekket i 4. senest i går kjørte jeg ett lite hengerlass, og for å klare en liten bakke
med 80-sone (maks 10% stigning) må jeg dure i 3 giret, full pinne og rundtomkring 32-3400 rpm. Litt mye å stresse en gammel og tilsynelatende sliten bil med.

Må jeg inn i motoren / girkassa og skifte en eller annen del for å få tilbake litt kraft, eller er saab 900 se 1996 en blytung og litt slapp bil originalt?

Om det er mulig å montere turbo på denne bilen som rundet 230'000 km i går, hva koster det meg ca å gjøre det på egenhånd, og hva må gjøres? Har aldri
noensinne montert turbo e.l. på bil

takker alle som tar seg tiden til å lese litt og svare