Ønsker meg 290 Nocturne Blue Metallic lakk på sprayboks, samt grunning og klarlakk (på boks). Hvor får jeg tak i det?
Apropos lurer jeg på hva slags elektrisk verktøy dere bruker til å fjerne rust? På Youtube ser det ut som noe roterende med fjærende pusseskiver.
Takk!
Hilsen fersk Saab 9-5 eier
290 Nocturne Blue Metallic - lakk på boks
Moderator: Moderatorer
Re: 290 Nocturne Blue Metallic - lakk på boks
Flere som blander lakk å trykksetter på boks til deg. Her oppi bodø er det forhandler av standox som leverer det. Hva man bruker til å fjerne rust kommer helt ann på hvor det er, alvorlighetsgrad, ønsket resultatgrad osv. Du kan jo bruke omentrent hva du vil. Det viktige er jo å bli kvitt rusten. Skal du pusse rust må du uansett fram med sparkelet dersom det er lakkerte flater.
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert 
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
En-komponent er ikke vanntett for fem øre. Bruk i det minste to-komponent klarlakk, det finnes bokser med ampull i bunn. I tillegg kan det være lurt med en epoxy grunning, denne er tett. Etter at synlig rust er slipt vekk kan du ha på Brunox for å ta resten. Skal du sparkle, så legg vanntett grunning på begge sider av den, sparkel suger vann som en svamp.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Takk for svar!
Jeg er vant til å vedlikeholde glassfiberseilbåt, der bruker vi 3 lag to-komponent epoxy som grunning, og deretter to lag hardt bunnstoff (under vannlinjen). To lag holder i teorien til å gjøre det helt vantett, men da tolereres ingen slurv, derfor 3 lag. På flekking av små flater holder det med 2 lag grunning, og da kommer også varmepistolen til sin rett.
a) Har dere råd om hvilken type epoxy som skal brukes?
b) Hva slags sparkel skal man bruke? Jeg er vant til glassfibersparkel og epoxysparkel fra båt, men det er noe annet du/dere har i tankene her?
Hilsen Bjørnar N2809
Jeg er vant til å vedlikeholde glassfiberseilbåt, der bruker vi 3 lag to-komponent epoxy som grunning, og deretter to lag hardt bunnstoff (under vannlinjen). To lag holder i teorien til å gjøre det helt vantett, men da tolereres ingen slurv, derfor 3 lag. På flekking av små flater holder det med 2 lag grunning, og da kommer også varmepistolen til sin rett.
a) Har dere råd om hvilken type epoxy som skal brukes?
b) Hva slags sparkel skal man bruke? Jeg er vant til glassfibersparkel og epoxysparkel fra båt, men det er noe annet du/dere har i tankene her?
Hilsen Bjørnar N2809