Hepp!
Har laget meg stuss for å trykkteste hele innsuget og i den forbindelse så oppdaget jeg lekkasje i en eller annen slange koblet til magnetventilen på torpedoveggen. Siden jeg må dra nye slanger, og flere av dem viser tegn på aldring, så tenkte jeg å bytte en god del. Spørsmålet er da: Hvilke dimensjoner trenger jeg? Fra http://www.mgmotor.no/mekketips-9-5/falskluft.aspx ser jeg at slangen til dumpventilen er 4mm. Jeg har noe 6mm liggende; trenger jeg 3 og/eller 5mm også?
Vil EVAP-ventilene bli trykktestet ved denne testen? Hva er i så fall rørdimensjonene her? Tenkte å bestille enveisventiler i alu fra eBay, samt nye T-ledd og denslags siden Ingvar skriver de ofte ryker.
Til sist: Er det noen vits i å bruke armerte slanger for noe av dette? Det som selges som vakumslanger er ikke armert.
Trykk-/vakumlanger i motorrom?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Trykk-/vakumlanger i motorrom?
Alle vacum slangene er 4 mm på saab. Både bensin og diesel 

Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.