Hei!
Rett før sommeren blåste jeg avgårde og plutselig står det blårøyk ut av eksosen og jeg mister effekt. Jeg skjønner fort at turboen er gåen, men jeg lurer også på om jeg kortsluttet en coil eller to.
Nå noen måneder senere har jeg montert ny mitsubishi turbo, byttet to coiler og nye plugger. Alle fire pluggene gir godt med gnist (Jeg fikk et H****** støt av hver og en av dem).
Fortsatt går motoren utrolig ujevnt. Til å begynne med står den gjerne på 2k omdreininger. Deretter faller den ned under 1k, men kveles nesten hele tiden.
Bilen ryker noe hvit røyk ut fra eksos, men mindre jo varmere bilen blir.
Gassresponsen eksisterer nesten ikke og ved full gass går den ikke lenger enn til 3,5k.
Har heller ingen effekt i det heeeeletatt..
Saaben er ECU chippet med BSR chiptuning. 245hk tror jeg den skulle hatt nå.
Har noen her noen ideer om hva i alle dager som kan være feil nå??
Saab 9-3 Aero 204hk
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Saab 9-3 Aero 204hk
Vakumlekasje eller defekt luftmengdemåler, eller en kombinasjon av dette.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero