Bistand prisvurdering - hva synes du?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Saabfan
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 951
Registrert: 17 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: N1227
Bil: Saab 9-5 AERO Estate
Sted: Oslo

Bistand prisvurdering - hva synes du?

Legg inn av Saabfan » 20 feb 2005, 00:50

Her er bilen:

-87 mod 900 TURBO 8v uten kat -155hk (men er 88generasjonsbilen; den har brekket bak, boltstillingen felles med 9000, og vannkjølt turbo-håper jeg)
- Aerostyling
- Superaero felger
- 8 eikers 9k-felger (ronal??)
- gått 300k
- svart skinninteriør fra 91'
- den vanlige rusten

Hva mener dere den er verdt?

(Viktig å få svar på denne!)

Mvh Saabfan

2r-e-rik
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 250
Registrert: 04 jul 2004, 01:00
Sted: spikkestad

Re: Bistand prisvurdering - hva synes du?

Legg inn av 2r-e-rik » 20 feb 2005, 01:18

Saabfan skrev:Her er bilen:

-87 mod 900 TURBO 8v uten kat -155hk (men er 88generasjonsbilen; den har brekket bak, boltstillingen felles med 9000, og vannkjølt turbo-håper jeg)
- Aerostyling
- Superaero felger
- 8 eikers 9k-felger (ronal??)
- gått 300k
- svart skinninteriør fra 91'
- den vanlige rusten

Hva mener dere den er verdt?

(Viktig å få svar på denne!)

Mvh Saabfan
har du bilder???
bilder sier mer en 1000 ord...
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 20 feb 2005, 01:32

2 sett felger? selg bilen med super aero felger og behold ronald silverspoke (eller selg dem til meg! da dette er yndlingsfelgene mine) sett heller på noen billig felger på vinterdekka!
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

:p

Legg inn av Eirik N310 » 20 feb 2005, 02:05

Vedkommende skal jo tydeligvis KJØPE bilen... :p
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 20 feb 2005, 02:26

visst det er den bilen på autodb.no du mener, så er den sikkert verd de 12K... på bildene der så den jo sliten ut da. noe jobb må du regne med! bilen så ganske rust angrepet ut... prøv å prut på den!
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Saabfan
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 951
Registrert: 17 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: N1227
Bil: Saab 9-5 AERO Estate
Sted: Oslo

Legg inn av Saabfan » 21 feb 2005, 10:08

Prøvekjørte bilen igår!! Gikk helt enormt bra, mistenker at den er trimmet; hvordan sjekker jeg det? Selgeren visste ikke helt. Har kjørt T16 og kunne ikke merke stor forskjell.

Nederst i dørene er det svært lite rust!! Venstre forskjerm bør byttes (hva koster dett?)

Må løpe.

Tror jeg får den for 10k, Den er på eutest nå

Mvh Saabfan

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 21 feb 2005, 12:50

Hvis det er 16" superaero så er felgsettene og vrakpanten værd mer enn den prisen. Løp og kjøp!
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Saabfan
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 951
Registrert: 17 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: N1227
Bil: Saab 9-5 AERO Estate
Sted: Oslo

Legg inn av Saabfan » 21 feb 2005, 15:16

Tror det er 16" superaero, men det blir vel egentlig litt gjetting. Hvordan Hvordan får jeg ut bakrutene som kan åpnes litt, de som har en sånn hendel på innsiden? Har sett sånne ruter på dynga, men er redd for å ødelegge dem når jeg tar dem ut. Vippe ut med skrutrekker??? Kan jeg bytte bare ruten (kan man hengsle den av?) eller må jeg bytte rammen også??

Er det pes å få av frontfangeren? Hadde tenkt å bytte den.

Hvis det er 16" superaero; hva er de verdt?

Jeg mangler en av senterkoppene på superaerofelgene. De sa de ikke hadde det på SAAB. Har noen av dere en ekstra? Irriterende å mangle en!!

De har SERIØST ikke peiling på og900 hos saabforhandlerene! De visste ikke engang hva superaerofelger var!!! SYYYKT irriterende å ikke få tak i ting eller få svar på ting pga inkompetanse hos forhanlder, har opplev dette flere ganger; de kan rett og slett ikke og900 historien. Det burde ha vært obligatorisk.

Da er det godt å ha et sted som dette å henvende seg til!! Her har folk snøring! Bilen jeg kanskje skal kjøpe har visst brekket bak. Det er mao en 88 generasjons 900, med brekk bak bremser fra 9000 og vannkjølt turbo. Jeg sjekka siste bokstav i chassinummeret for å se om det var 87 el 88 (87=H og 88=J), det stod H (altså 87) med brekket er jo bak?? Hvordan kan dette stemme?? Hat noen satt over bremsesystemet? Hvordan kan jeg sjekke om turboen er vannkjølt??

Svar verdsettes

Mvh Saabfan

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 21 feb 2005, 16:44

Om det er denne bilen som er meint: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=655373 , har bilen ikkje Super-Aerofelgar, men Aero 92 felgar, i 15" størrelse.
Senterkapsel skal vere råd å få kjøpe, eg høyrde vel på pris i fjor, då har eg for meg at forhandlaren skulle ha eit par hundre for ein slik kopp.
Om du ikkje får napp vil eg anbefale deg å legge inn ei annonse under "Deler Kjøpes" her på forumet, so får du sikkert tilslag på ein.

Men chassisnummeret skurrar. Som du seier betyr H M87, og J betyr M88, og M87 har brekket framme. Det einaste og få sjekka dette på er å fysisk sjå om handbrekkabelane går bak eller fram på bilen.

Når det gjeld Turboen må du nesten berre sjå om slangane evt. røra som kjem inn på turboen kjem ifrå vass-systemet eller om det kan være oljerør.

Og til slutt, når du tek av frontfangaren (ikkje so mykje jobb, en ser igrunnen kvar skruane er, og deretter seier det seg sjølv, det værste er om det er rusta fast...), so må du få fiksa deg nokre lyktespylarar til frontlyktene, på Autodb-bilda ser det ut til å mangle...

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 22 feb 2005, 10:39

Hjelle, N6 skrev: Om det er denne bilen som er meint: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=655373 , har bilen ikkje Super-Aerofelgar, men Aero 92 felgar, i 15" størrelse..
Denne bilen så bra ut :P Ser ganske lik ut som min egentlig... Den trenger noen hvite blinklys da...
Hjelle, N6 skrev: Men chassisnummeret skurrar. Som du seier betyr H M87, og J betyr M88, og M87 har brekket framme. Det einaste og få sjekka dette på er å fysisk sjå om handbrekkabelane går bak eller fram på bilen.
Var det ikke i 87 de kom med brekk bak på turbo, eller er jeg ute å sykler på feil jorde? :?
Hjelle, N6 skrev: Og til slutt, når du tek av frontfangaren (ikkje so mykje jobb, en ser igrunnen kvar skruane er, og deretter seier det seg sjølv, det værste er om det er rusta fast...), so må du få fiksa deg nokre lyktespylarar til frontlyktene, på Autodb-bilda ser det ut til å mangle...
Eller lyktepussere.. :wink:
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 22 feb 2005, 11:16

Freshmaker N237 skrev:
Hjelle, N6 skrev: Men chassisnummeret skurrar. Som du seier betyr H M87, og J betyr M88, og M87 har brekket framme. Det einaste og få sjekka dette på er å fysisk sjå om handbrekkabelane går bak eller fram på bilen.
Var det ikke i 87 de kom med brekk bak på turbo, eller er jeg ute å sykler på feil jorde? :?
Hjelle, N6 skrev: Og til slutt, når du tek av frontfangaren (ikkje so mykje jobb, en ser igrunnen kvar skruane er, og deretter seier det seg sjølv, det værste er om det er rusta fast...), so må du få fiksa deg nokre lyktespylarar til frontlyktene, på Autodb-bilda ser det ut til å mangle...
Eller lyktepussere.. :wink:
Tja, lyktepussarar ja... ;)
Trur ikkje det var M87 på Turbo nei, meinar bestemt på at alle bilane fikk brekket bak som M88, untatt basismodellen 900.
Men, SAAB overraskar stadig, so kven veit?

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 22 feb 2005, 11:19

Tror nok at den er ombygd, men bytte av bremser og nav skal ha vært sent i 87. Kan noen sjekke delekatalogen for å finne chassinr for denne forandringen?

Aerofelgene het Super aero da de kom i 92, men ble fra 93 forandret til Aero 92 pga at de nye 16" Aerofelgene til 9000 skulle hete Super aero.

Fin bil forresten. Sjekk rust i støtdemperfester oppe bak og fram før du kjøper.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Saabfan
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 951
Registrert: 17 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: N1227
Bil: Saab 9-5 AERO Estate
Sted: Oslo

Legg inn av Saabfan » 22 feb 2005, 12:03

fikk svar på eu test i dag:

- farlig rust i bærende konstruksjoner, venstre og høyre
- defekter på framakslingen
- defekt drivakselmansjett (liten jobb)
- fem utslitte bærekuler
- feilkopling i bliklys
- defekte gummiforinger på støtdempere
- oljelakkasje fra motor

Hva er dette verdt? Greit nok at den har fint interiør og aerostyling, men det hjelper lite med svart plast på dørene hvis bilen ikke blir eugodkjent!!
SVAR VERDSETTES!

Mvh Saabfan

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 22 feb 2005, 14:37

- farlig rust i bærende konstruksjoner, venstre og høyre

Rustdeler finner på veng, sjekk veng.no

- defekter på framakslingen

Kan være alt mulig.......

- defekt drivakselmansjett (liten jobb)

- fem utslitte bærekuler

Alle 4, pluss? sikkert et endeledd (det er bare 4 bærekuler)

- feilkopling i bliklys

koble om

- defekte gummiforinger på støtdempere

Nye støtdepere

- oljelakkasje fra motor

sikkert ringen bak svinghjulet, men en sånn motor lekker som regel overalt!

Påkost på denne bilen er nok ca 5.000 i deler, pluss jobben. rustsveisingen foran er enkel, men motor ut og full ompakking er jo litt jobb...

Har du kunnskaper og et sted å stå er jo alt brillefint, men må du sette den på verksted er kostnaden stor!!!

på meg høres det ut som en delebil :wink:

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 23 feb 2005, 01:52

Med fare for både å banne i kjerka, og å bli kastet ut av klubben ;
for meg høres dette ut som : skrot! :?
Hilsen Ole-P. N-154

Svar