Legg inn
av Saabturbo92 » 09 feb 2015, 18:53
Jepsi pepsi!
Tatt diagnose nå med bosch kts motronic/trionic og fikk feil på lambda, denne byttet jeg for litt siden da bilen først stoppet men nå viste seg at den ene ledningen hadde gneg seg av ved kontakten , altså den kontakten man setter inn i lambdasonden oppe i motor rommet.Dette spleiset vi med enn skjøtehylse.
Før den ble byttet viste SID et unormalt høyt bensinforbruk. Ved nullstilling var det normalt i kort tid før det begynte å stige goldsomt. Oppe i 4 -5 liter på mila ca.
Den ledningen som var gnegd seg av
Var en grønn ledning som var godt isolert, antagelig jord. Grønn i midten , men immellom isolasjonslagene fant jeg en til ledning / "ledningwire" Denne vet jeg ikke hva er til men om det er noe ekstra for jordingen sin del????????
Gassspjeldet ga normale verdier, stigende /synkende prosent ved gasstrykk/slipp.
Kjølevesketempsensor visste samme temp som var ute.
Innsugluft så også normalt
Fikk ikke sett på maptrykket,,men sporte mekaninkeren om alt så greit ut unntatt lambda og det bekreftet han.
Han er veldig sikker på at trykkregulator er gåen.
Bilen skal jo starte uten lambda Tilkoblet?
Målte tomgangsregulatoren , den laget ingen lyder eller sånt verken ved tenningen på eller ved startforsøk.
målte motstand i denne, fikk 8.0 ohm.
Skal ikke denne klikke litt når man starter eller vrir om tenninga?
Videre er alle slanger gått grundig over og det ser fint ut,
Mekanikeren min fant ikke ut hvor han skulle måle bensintrykket, annet enn rett før fuelrailen, men vi ble litt usikker på hvrdan vi skulle løsne de to slangene ?
Skal la batteriet få lade seg kraftig opp nå, så skal vi prøve å starte igjen imorgen , evt dra den igang