Varmeapparatventil 9-5 2,3t

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
variator
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 23 feb 2010, 13:25
Navn: Terje Dahl
Bil: Saab 9-5 2,3t 2001 mod.

Varmeapparatventil 9-5 2,3t

Legg inn av variator » 30 mar 2015, 17:04

Har fått en en lekk varmeapparatventil på min 2,3t, 2001. Har lokalisert ventilen til mellom torpedovegg og motor, men det utrolig trangt der!
Kan ikke forstå hvordan jeg skal få skiftet den uten å demontere hele bilen!
Er det noen som har skiftet denne og er det best å angripe ovenfra eller nedenfra?

http://www.ebay.com/itm/121479258101?_t ... EBIDX%3AIT

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Varmeapparatventil 9-5 2,3t

Legg inn av Ingvar N629 » 30 mar 2015, 20:03

Ovenfra, tar ti minutter. Skaff deg en god tang for slangeklemmer.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

variator
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 23 feb 2010, 13:25
Navn: Terje Dahl
Bil: Saab 9-5 2,3t 2001 mod.

Re: Varmeapparatventil 9-5 2,3t

Legg inn av variator » 30 mar 2015, 20:12

oK......? Kikket på det i dag, så fryktelig trangt ut og så for meg at mye måtte bort for å komme til. Skiftingen av ventilen er sikkert en ti minutters jobb, men fikk nesten ikke inn en skrutrekker jeg!
Hva må bort før du kommer til?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Varmeapparatventil 9-5 2,3t

Legg inn av Ingvar N629 » 30 mar 2015, 22:09

Dekselet til kontakta på torpedoveggen, og et par vakuumslanger. Det er trangt ja, så et visst håndlag er det greit å ha.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar