Min 97 mod 900S 2.0i vil plutselig ikke starte. Har alltid startet uten problemer. Startmotoren går rundt, men ingen tegn til tenning. Batteriet måler 12,6V. Har åpnet inspeksjonsluka til bensinpumpe, og jeg måler bare 4,8V når starteren går rundt (jeg har sjekket at jeg ikke måler på bensin-nivå føleren). Sikring nr 32 (bensinpumpa) måler 0V med tenning i pos 1 og 2, og mindre enn 1V når startmotoren går rundt. Jeg tenkte releet under instrumentpanelet på førersiden kanskje kunne være gåent, men det var ingen endring da jeg byttet bensinpumpe-releet med vinduspusser-releet som er identisk. Jeg er usikker på hvordan og hva jeg skal måle for å se at strømmen fram til releet evt er ok? Hvor får forresten bensinpumpe-releet strøm fra? Jeg kikket i sikringsboksen i motorrommet nærmest dashbordet på sjåførsiden, men så ikke noe som var merket bensinpumpe.
Hva kan problemet være? Kan det evt være et problem med startsperra; vil det evt kutte spenningen til bensinpumpa? Kan problemet evt være veivakselgiveren (turtelleren rører ikke på seg når jeg prøver å starte)? Eller kanskje ECU? Eller kan det rett og slett være brudd i ledning et eller annet sted? Hvordan skal jeg feilsøke for å konkludere?
Det er forresten nå "Check Engine" og varsel-trekant lys i dashbordet som lyser konstant, og det blir ikke borte selv om jeg har koblet ut batteriet i flere minutter. Ved nærmere ettertanke kom dette lyset tidvis på for noen måneder siden, men motoren gikk og startet helt normalt, og jeg konkluderte derfor med at det var en sensorfeil.
Start problemer 97 mod 900S 2.0i
Moderator: Moderatorer
-
Re: Start problemer 97 mod 900S 2.0i
Kommentar ang dashbord lys tidligere: den gangen var det forresten bare Check Engine og ikke varsel-trekant...