Sikkerhetslås aktivert og tomt batteri!!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Krinyt1
Innlegg: 8
Registrert: 30 des 2013, 10:09

Sikkerhetslås aktivert og tomt batteri!!

Legg inn av Krinyt1 » 05 jun 2015, 07:59

Hei.. Tenker at nå må jeg sikkert knuse ei rute for å få opp panseret for lading, men håper jeg kan slippe dette. Bilen ble i går låst med sikkerhetslås (altså trykket 2 ganger på låseknappen. og så har den gått tom for strøm over natta (parklys).. Bilen er fullstendig låst (funker ikke å bruke nøkkel i døra, funker ikke å ringe naf for innvendig låsetapp vil ikke bevege seg i sikkerhetslås.. Bilen er en 2001 9-3 2.0t. Noen som har råd?

Takker for svar :)

Brukeravatar
rodney
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 191
Registrert: 16 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N432
Navn: Rodney
Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
Sted: Nesodden
Kontakt:

Re: Sikkerhetslås aktivert og tomt batteri!!

Legg inn av rodney » 05 jun 2015, 08:47

Jeg har ikke prøvd det før, men det skal vel gå å putte laderen i hengertilkoblingen for å få låst opp døra? Men som sagt, jeg har ikke prøvd dette selv.
Lykke til.

Rodney

Åge
Innlegg: 28
Registrert: 22 feb 2015, 22:12

Re: Sikkerhetslås aktivert og tomt batteri!!

Legg inn av Åge » 05 jun 2015, 17:53

Ville nok prøvd hengerkontakten først, evt. legg deg ned under fronten å se om du kommer til pluss polen på batteriet eller på starteren eller dynamoen, jord kan du bare sette på motoren eller girkassen.
Det er vel enklere og billigere å ødelegge grillen for å få opp panseret enn å knuse en rute, tror du kommer til wire`n på ett vis da.
Kanskje du ser den under bilen også.

Brukeravatar
Dopus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 529
Registrert: 15 mar 2007, 23:28
Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
Sted: Haugalandet

Re: Sikkerhetslås aktivert og tomt batteri!!

Legg inn av Dopus » 13 jul 2015, 12:25

tror jeg ville ha jekket opp bilen og prøvd starteren (vet ikke hvordan det er på disse bilene, men pleier vel å ha en litt tykk + ledning fra starter til batteri.) Hengerfestekontakten er også en god ide.

En jeg kjenner jobbet i falc, og disse plukket av og til ut lys (tåkelys, parklys , blinkers eller noe slikt) for å tilføre strømm gjemmom ledningene til lyspære sokkelen. Pleide som regel å fungere. Er ikke mye strømm man trenger for å låse opp bilen.
Saab 9-5 2.0T SE 2001modell
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459

Svar