er ny på forumet, og trenger litt gode råd her. Er helt grønn ndg Saab også, da det stort sett har gått i Volvo og Land Rover.
Men i forrige uke kjøpte jeg drømmebilen, en 2012 Saab 9-5 Sport Combi TTid Aero AWD. En av 27 9-5 SC av siste modell!
Bilen ble kjørt fra Amsterdam til Spania, og tanken er å få spanske skilter på den. Jeg har alle tyske registreringspapirene, så jeg tror det er en enkel sak.

1400 km nattekjøring bekreftet at dette er en særdeles god bil.
Men som i alle pre-series biler, er det noen barnesykdommer her.
Air condition virker ikke. Saab forhandleren i Kiel sier at de fleste 9-5 SC ble levert uten freon. Skal få dette etterfylt, så da virker den nok....
Knappene for å slå på grøftelys og tåkelys er særdeles treige, og må virkelig bruke makt for at de skal slå seg på/av. GHva kan dette skyldes?
Knappen for regulering av dashbord lysstyrke fungerer heller ikke.
Har key-less entry, og kan starte motoren ved å trykke engine start, og alarmen virker som den skal. Men "passive entry", hvor jeg skal kunne åpne og låse bilen vha å ta i dørhåndtaket, fungerer ikke.
Kan dette skyldes at det ikke er nøkkel #2 registert, da bilen ble levert med bare en nøkkel? Reservenøkkelen er borte. Noen sopm vet hvor denne kan bestilles?
Ellers flott bil!!!!