Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T [LØST]

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T

Legg inn av Kristian N2215 » 20 sep 2015, 18:45

Tør jeg spørre hvordan det ble konstatert? Har en teori om at jeg sliter med det samme :/
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T

Legg inn av Atzz » 20 sep 2015, 19:41

Jeg løsna vastegageaktuatoren fra armen på WG, så festa jeg en strenge på armen, slik at jeg kunne bevege på armen uten å brenne meg. Starta motoren og lot den gå varm før jeg prøvde å bevege på armen.

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T

Legg inn av Kristian N2215 » 20 sep 2015, 21:12

Atzz skrev:Jeg løsna vastegageaktuatoren fra armen på WG, så festa jeg en strenge på armen, slik at jeg kunne bevege på armen uten å brenne meg. Starta motoren og lot den gå varm før jeg prøvde å bevege på armen.
Og da kjente du tydelig at armen gikk treg?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T

Legg inn av Ingvar N629 » 21 sep 2015, 06:15

Hvor hardt satt akslingen til wg-klaffen? Det er mye krefter der, så det skal litt til før det blir et problem.
Atzz skrev:Tenker det er best å bytte ja!

Har du noe erfaringer med eksoshusene fra Kinugawa?
Har prøvd et par, ett av dem sprakk rundt wg-porten men det kan skje med alle ved hard bruk over tid. 6er eller 7er hus du skal ha? Vil anbefale 6er hus med mindre du skal dra ut den siste toppeffekten.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T

Legg inn av Atzz » 21 sep 2015, 10:55

Tenker å gå for 6er hus. Gikk såpas treigt at jeg måtte ta skikkelig i for å få bevegd på det. Går ikke treigt hele tiden, men kniper enkelte steder.

Hvis jeg skal handle annet enn kinugawa, hvor/hva handler jeg?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T

Legg inn av Ingvar N629 » 21 sep 2015, 11:32

Har sett litt div på ebay, du får lete litt
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Utstabilt GLT Saab 9000 med TD04HL-19T

Legg inn av Atzz » 14 okt 2015, 14:36

Da har man fått byttet eksoshuset og kan med det meddele at GLT har stabilisert seg i nærheten av 0,65 bar :D Nå må jeg vel prøve med enda en sterkere fjør for å få trykket mot 0,8 bar! Takker meget for hjelpen :mrgreen:

Svar