Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
OliverStandal
- Innlegg: 28
- Registrert: 29 apr 2015, 10:38
Legg inn
av OliverStandal » 27 feb 2016, 10:42
Hei, jeg har nylig kjøpt en 9-5 01" 2,3t. Den har ECU fra speedpart. Dette skulle gi den oppmot 230-240?.. HK. Jeg syns ikke den går så mye bedre en originalt. Når jeg tok fram den orginale hjernen og såg på bruksanvisning fra speedparts stod det at for at den sku virke, eller for å få max ut av den så må du ha bilen i 4. gir på 2000rpm og gi bongass til 4500rpm fire ganger. Kan det vær at dette ikke er gjort? Eller kan det være anna? Hjelp please

Og takk for alle svar
Sent fra min HTC One S via Tapatalk
-
TurboTrykk
- 1,5 bar

- Innlegg: 362
- Registrert: 26 des 2013, 02:17
- Medlemsnummer: N2716
- Navn: Chris
- Bil: 9000 2.0t CSE -97 Jubileum
- Sted: Bergen
Legg inn
av TurboTrykk » 27 feb 2016, 11:10
Det kan være magnetventilen eller sikringen til denne er gåen. Hva får du i ladetrykk?
Saab 9-3 1,9TiD SportCombi Vector 2007 - Bruksbil
Mitsubishi Carisma Classic 2000 - Solgt
9000 2.0t CSE 1997 Jubileum - Skrotet
Honda accord 1978 Bruksbil - Solgt
9000 2.3t CSE 1995 - Skrotet
Chevy G20 6.2 Ambulanse - Solgt
Ford transit 1965 Campingbil -Solgt
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 27 feb 2016, 13:09
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
OliverStandal
- Innlegg: 28
- Registrert: 29 apr 2015, 10:38
Legg inn
av OliverStandal » 27 feb 2016, 20:55
Får prøve å se

men har lagt merke til i dag at om jeg har litt høgt turtall og gir bongass så glitcher turboen litt..
Sent fra min HTC One S via Tapatalk
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 28 feb 2016, 12:39
Hva betyr det at turboen glitcher?
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
OliverStandal
- Innlegg: 28
- Registrert: 29 apr 2015, 10:38
Legg inn
av OliverStandal » 28 feb 2016, 14:29
Den hakker. Som om den skrur seg av og på mens du gir full gass hele tiden. Bilen kan dra men det kjennes ut som om turboen ikke jobber. Så plutselig starter den igjen. Og slik holder den på
Sent fra min HTC One S via Tapatalk
-
redturbo
- 2.0 bar

- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Legg inn
av redturbo » 29 feb 2016, 00:23
Og det er du sikker på er turboen? Selv om turbinen er lett så farer den ikke umiddelbart opp og ned i hastighet. Den snurrer tross alt ganske fort. Kanskje det du opplever er å ikke få nok drivstoff? Da oppstår det kraftige rykk.