9-5 aero 2002 aut
Kjørt en tur i dag uten problem. Startet på tur nr 2 men stoppet rett etter start.
Fuelrail har trykk
Tenkasett har jeg byttet til bagasjeroms backupen. Den som sto i fra før er ikke veldig gammel å er av den nyere typen 3.7.
Turteller indikerer rotasjon ved kinning
Tenner noen ganger, andre ganger helt døtt. Har fått den til å svive i et par sekunder 2 ganger.
Hjelper ikke med startgass.
Har forsøkt begge nøkklene til bilen.
Kan det være tennplugger i flertall som har feilet eller er det svært usannsynlig?
Ingen feilkoder fra min china odb-II
Tips anyone?
Har forsøkt
9-5 starter ikke. Har sjekket de "vanlige" tingene behøver tips
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: 9-5 starter ikke. Har sjekket de "vanlige" tingene behøver tips
Hei takk for ditt svar.. men denne er kanskje ikke så aktuell når startmotoren går rundt. Den tenner rett å slett ikke. Så må være en plass med tenningen?Hjelle, N6 skrev:viewtopic.php?t=34945#p252481
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: 9-5 starter ikke. Har sjekket de "vanlige" tingene behøver tips
Må vel kanskje sjekke om du har nok trykk på rail?
Utover det, kanskje ECU-feil som ikke gir spenning til dysene?
Edit: Skjedde det noe i forkant av dette? Noe du har mekket på selv?
Alternativt, få bilen til et verksted som har, og kan bruke Tech II
Utover det, kanskje ECU-feil som ikke gir spenning til dysene?
Edit: Skjedde det noe i forkant av dette? Noe du har mekket på selv?
Alternativt, få bilen til et verksted som har, og kan bruke Tech II
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: 9-5 starter ikke. Har sjekket de "vanlige" tingene behøver tips
Var litt kjapp derjoggvald skrev:Hei takk for ditt svar.. men denne er kanskje ikke så aktuell når startmotoren går rundt. Den tenner rett å slett ikke. Så må være en plass med tenningen?Hjelle, N6 skrev:viewtopic.php?t=34945#p252481

Men korleis virkar det no når motoren vart kald att då? Veivakselgivar muligens?
Om den ikkje går på startgass kan en vel mest sansynlig utelukke bensintilførsel...
Re: 9-5 starter ikke. Har sjekket de "vanlige" tingene behøver tips
Trykket på railen skulle være plenty til å få fjusking hele tiden i det minste og siden den ikke hoster på startgass heller så mistenker jeg jo at gnisten er fraværende.Paradigm N558 skrev:Må vel kanskje sjekke om du har nok trykk på rail?
Utover det, kanskje ECU-feil som ikke gir spenning til dysene?
Edit: Skjedde det noe i forkant av dette? Noe du har mekket på selv?
Alternativt, få bilen til et verksted som har, og kan bruke Tech II
Har ikke mekket og hjeret i det siste, så dette var uventet. Har du selv erfaring med ECU feil, er dette en kjent svakhet feil?
Ang verksted som kan bruke Tech II, det er jo lotto hver eneste gang bilen er innom "fagfolk" med liten f. Finnes det fortsatt verskted som ikke bytter deler i blinde frem til regningen når nybilpris eller at feilen er rettet ? Hvertfall fåtall av disse i Rogaland dessverre.

Skal sjekke bilen nå igjen snart, da er den jo iskald.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: 9-5 starter ikke. Har sjekket de "vanlige" tingene behøver tips
ECU-feil er ikke en vanlig feil, men det har jo skjedd.
Har også hørt historier om noe feil bak instrumentpanelet som får 9-5er til dø ut, uten at jeg husker nøyaktig stikkord slik at det blir søkbart...
Men i ditt tilfelle, kunne det jo vært greit å bare bytte pluggene, bare for å gjøre det? Skader ikke, også får du samtidig en status fra de gamle pluggene om hvordan ting ser ut..
(sotete, brente, våte, etcetc)
Har også hørt historier om noe feil bak instrumentpanelet som får 9-5er til dø ut, uten at jeg husker nøyaktig stikkord slik at det blir søkbart...
Men i ditt tilfelle, kunne det jo vært greit å bare bytte pluggene, bare for å gjøre det? Skader ikke, også får du samtidig en status fra de gamle pluggene om hvordan ting ser ut..
(sotete, brente, våte, etcetc)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: 9-5 starter ikke. Har sjekket de "vanlige" tingene behøver tips
Er det god elektrisk kontakt på alle pinner i den backup-tennkassetten? Virket den tidligere?