LMM på trykksiden, T7

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Daaland
Innlegg: 14
Registrert: 20 des 2014, 02:10
Medlemsnummer: N2933
Navn: Kenneth Daaland
Bil: 99' Saab 9-3
Sted: Trondheim

LMM på trykksiden, T7

Legg inn av Daaland » 24 apr 2016, 17:07

Tenker på et lite "morroprosjekt" på min 99' 9-5 2.0t.

Vurderer å flytte LMM over på trykksiden for å montere åpen dump. Noen erfaringer med tanke på hvordan motorstyringen takler dette? Ser Nordic Performance gjør dette mye (feks: http://www.garaget.org/?car=185572), men usikker på hvordan det vil fungere på en tilsynelatande original motor.

Jeg tenker at dette ikke vil være optimalt med tanke på at man setter LMM i "en ny luftstrøm"(?) men er tydeligvis en del som har fått dette til å fungere utmerket #-o
M99 Saab 9-3, b204
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: LMM på trykksiden, T7

Legg inn av Ingvar N629 » 24 apr 2016, 18:20

Nei, nei, nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Daaland
Innlegg: 14
Registrert: 20 des 2014, 02:10
Medlemsnummer: N2933
Navn: Kenneth Daaland
Bil: 99' Saab 9-3
Sted: Trondheim

Re: LMM på trykksiden, T7

Legg inn av Daaland » 24 apr 2016, 18:35

Ingvar N629 skrev:Nei, nei, nei.
Hehe, dårlige erfaringer, Ingvar? :lol:
M99 Saab 9-3, b204
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: LMM på trykksiden, T7

Legg inn av Ingvar N629 » 24 apr 2016, 19:06

Daaland skrev:
Ingvar N629 skrev:Nei, nei, nei.
Hehe, dårlige erfaringer, Ingvar? :lol:
Jeg har selvfølgelig aldri gjort dette, da det sier seg selv at dette fungerer dårlig, spesielt over tid.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: LMM på trykksiden, T7

Legg inn av Paradigm N558 » 24 apr 2016, 19:40

Tror du kan stole 101% på svaret til Ingvar her. Er ikke en god idè :p
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Svar