Hei.
starter med bilen jeg har:
9-3 2.0t 2002 B205E
holder på å finne deler til bilen på neobrothers. Skal bytte ut/oppgradere turboen jeg har til en TD04, men jeg finner ingen genuin TD04. Det de har er:
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... e79f9d4c2d
De informerer om at Mitsubishi part nr. er TD04HL-15T. Vil denne turbo'n holde???? Går ut ifra dette ikke er "ekte" vare. Er ikke noe vits å putte inn noe i motorrommet som ikke holder mål.
Skal ha ut motor i sommer, hvor alle slanger i motorrommet skal byttes, registerkjede, forringer, clutch, tetninger, filter osv. men dette får jeg ta i en annen tråd. Har noen spørmål til men skal samle alle delene i en kjøps liste først.
Mvh,
Leif
Neobrothers Alternative Saab 9-3 & 9-5 Aero turbo
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 40
- Registrert: 24 mai 2008, 19:54
- Medlemsnummer: N2904
- Navn: Leif
- Bil: 9-3 2.0t 2002 B205E
Neobrothers Alternative Saab 9-3 & 9-5 Aero turbo
9-3 1,8t 2009 B207E
9-5 2,3t 2006 B235E
Førsteplass kjeglekjøring landstreff 2017
9-5 2,3t 2006 B235E
Førsteplass kjeglekjøring landstreff 2017

- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Neobrothers Alternative Saab 9-3 & 9-5 Aero turbo
Vel, om du får noe søppel fra Neobrothers, så blir du i såfall den første jeg personlig har hørt om, som har fått det.
I grove trekk, de leverer bra produkter, hver gang.
I grove trekk, de leverer bra produkter, hver gang.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Neobrothers Alternative Saab 9-3 & 9-5 Aero turbo
De har ekte vare også, iallfall til 9-5 Aero 06->. Den sitter i 9-3n til kjerringa, bør strengt tatt kombineres med kobrarør til 9-5 Aero 06-> men kan også monteres med eldre rør hvis du lager brakett til øvre skrue (evt dropper den).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 40
- Registrert: 24 mai 2008, 19:54
- Medlemsnummer: N2904
- Navn: Leif
- Bil: 9-3 2.0t 2002 B205E
Re: Neobrothers Alternative Saab 9-3 & 9-5 Aero turbo
Hei.
Takker for svar
Ser at det ikke blir så alt for mye dyrere med 9-5 Aero 06 TD04 og kobra. det er innenfor budsjett messig.
neobrothers skriver: Modification will be required for Crank Ventilation Kit to fit for non 9-5 06-09 Aero models
ut ifra noen innlegg her på forumet så må det enten settes inn noen overganger på eksisterende ventilasjon, eller at én kjøper ny veivhusvent plugg.
Har lest på et innlegg fra deg Ingvar, at det skal gå å kjøre med TD04 på b205E (150hk) med orginal programvare, ikke ideelt, men det går. Vil Aero TD04 06-> fungere på samme måte? tenker på eu-kont.
Med egnet programvare er jeg ikke bekymret. Trim snakk taes andre steder.
Leif
Takker for svar

Ser at det ikke blir så alt for mye dyrere med 9-5 Aero 06 TD04 og kobra. det er innenfor budsjett messig.
neobrothers skriver: Modification will be required for Crank Ventilation Kit to fit for non 9-5 06-09 Aero models
ut ifra noen innlegg her på forumet så må det enten settes inn noen overganger på eksisterende ventilasjon, eller at én kjøper ny veivhusvent plugg.
Har lest på et innlegg fra deg Ingvar, at det skal gå å kjøre med TD04 på b205E (150hk) med orginal programvare, ikke ideelt, men det går. Vil Aero TD04 06-> fungere på samme måte? tenker på eu-kont.
Med egnet programvare er jeg ikke bekymret. Trim snakk taes andre steder.
Leif

9-3 1,8t 2009 B207E
9-5 2,3t 2006 B235E
Førsteplass kjeglekjøring landstreff 2017
9-5 2,3t 2006 B235E
Førsteplass kjeglekjøring landstreff 2017

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Neobrothers Alternative Saab 9-3 & 9-5 Aero turbo
Original program for å kjøre den til f eks EU-kontroll går bra mtp turboen.
Neo kan levere den store kobraen med gjenget hull slik at din eksisterende banjoskrue mot veivhusvent passer, ellers er det jo enkelt å gjenge selv og ikke vanskelig å ordne en overgang heller.
Neo kan levere den store kobraen med gjenget hull slik at din eksisterende banjoskrue mot veivhusvent passer, ellers er det jo enkelt å gjenge selv og ikke vanskelig å ordne en overgang heller.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan