Hei.
Min bror har litt problemer med bilen sin, og vi håper dere har noen lure ideer her.
Saab 9-5 2.3 Turbo (B235E) Automat, 2001 modell
Bilen er ikke trimmet på noen måte.
Det begynte med at når jeg satt på med han, så ville bilen død ut, mistet motorkraften virket det som. Og døde når vi stoppet. Han fikk start på den igjen, og kjørt hjem. Da startet den ikke dagen etterpå.
Jeg mistenker litt veivakselsensor(igjen), da turtelleren bare gjør et lite "hopp" ca 1-2mm når vi kinner. Skal det være mer?
Bensinspumpen starter opp, og er ny i fjor.
Den kinner litt "slakt" men tror den sviver fort nok rundt. (Dette skjedde etter noen startforsøk, uten hell)
Kommer opp feilmelding på turboventil, men denne har vert slik lenge.
Har prøvt å røske litt i ledningsnettet, da jeg leste dette kunne være feil også, uten hell.
Det kommer masse bensin ut på testnippelen.
Har "tjuvkoblet" girkasseindikator, da dette har også vert et problem.
Virket knirkefritt en god stund før dette skjedde.
Har byttet følgende ila det siste året:
Tennkasset, saab original (Satt på i dag)
NGK 7 plugger (satt på i dag) Noen sa ngk 6, og noen sa ngk 7.
Tennkasset fra skruvat(Mistenkte denne var ødelagt, da jeg har lest ymse om at disse kan ryke fort.
Veivakselsensor
Bensinspumpe
Vakumslanger til turbo(Tror jeg det var)
Noen som har noen tips?
Trengs noe mer info?
På forhånd takk!
Saab 9-5 2.3Turbo, starter ikke.
Moderator: Moderatorer
Re: Saab 9-5 2.3Turbo, starter ikke.
Måler rett under 1 bar bensintrykk. Det skal være ca 3?
Satt på ny veivakselsensor og, bare for å være sikker.
Bensinpumpe er som sagt ny i fjor.
Slanger? Filter?
EDIT:
Har også testet med ny LMM i dag. Ingen resultat.
Har lest meg litt mer frem til tilbakeslagsventil på bensinpumpe, kan dette være årsaken?
At bensintrykket går rett tilbake til tank, slik at trykket ikke bygges opp?
Satt på ny veivakselsensor og, bare for å være sikker.
Bensinpumpe er som sagt ny i fjor.
Slanger? Filter?
EDIT:
Har også testet med ny LMM i dag. Ingen resultat.
Har lest meg litt mer frem til tilbakeslagsventil på bensinpumpe, kan dette være årsaken?
At bensintrykket går rett tilbake til tank, slik at trykket ikke bygges opp?