Hei. For 8 mnd siden cirka så hadde jeg bilen min inne på verksted for å fikse bilen etter alt jeg fikk topphavari (regreima hoppa over etter at viftereima røk) fikk tilbake bilen og bilen har gått som normalt inntil nå nylig hvor den nå har gått i nødmodus. Fikk slettet feilene som var regenerering. Forsøkte å kjøre regenerering med PC uten suksess. Jeg fikk etter litt om og men klart å blåse ut mye sot ut av potta bare ved å stå å gasse ute i friluft så den ble sakte men sikkert bedre og bedre. Men nå har det kommet tilbake med at bilen ikke går. Men har også fått feil på turboen. Egr. Luftmassene mer og regenerering. Jeg tok løs egr og luftmassemåleren (som begge er cirka 2 år gamle) pusset egr ventilen fri for sot. Monterte dette sammen igjen og forsøkte regenerering på nytt med PC. Bilen ruser seg opp til 3500omdr men da kommer det en forferdelig klakkelyd fra eksos siden i toppen før pc'n stopper regenerering før den gjør seg ferdig. Hva kan dette være? Eksos ventiler som ikke følger med? (har sjekka timingen på regreima og den ser ut til å stemme) eller er det bare å kjøpe ny dpf?
Takker for svar (er forøvrig dritt lei bilen nå)
Problemer med Saab 9-5 1.9 150hk
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Problemer med Saab 9-5 1.9 150hk
Om Tech2 stoppar regenereringa får en som oftast ein grunn til kvifor regenereringa ikkje vart fulltført, evt ei feilkode...
Re: Problemer med Saab 9-5 1.9 150hk
Problemet er at jeg får flere forskjellige grunner hver gang jeg prøver en regenerering. Alt fra "tett partikkelfilter" "feil tomgangsregulering" "feil temperatur på kjølevæske" (selv om bilen har hatt 90grader temp over flere minutter. Men nå bruker ikke jeg Tech2 men wurths program "wow" men burde det gjøre noe forskjell da?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Problemer med Saab 9-5 1.9 150hk
Hadde starta med å lese ut feilkoder... Og for all del bruk Tech2, er ikkje alltid desse allbilsverktøya er so veldig stabile, det er iaf mi erfaring.