Må bytte turbo på en nyinnkjøpt 9-5 2,0t 2005 modell.
Vurder å bytte til TD04 og har sett på turbo, olje- og kjølerør hos NEO
Ser det er to stykk turboer og en rørpakke hos NEO. Hva er forskjellen på disse og er dette korrekte deler for å bytte til TD04.
Har planer om å sette inn motoren som sitter i gamlebilen senere. Dette er en b235 som ble kjøpt fabrikkny for ett par år siden, komplett med innsug, det nye spjeldhuset og GT1752 turbo. Motor og turbo har gått 30000km. Når denne skal monteres i bilen er det ønskelig flytte TD04 turboen over denne motoren.
Mitt spørsmål blir dermed !
Passer alt om hverandre?
Kan jeg benytte orginal programvare for på b205'en frem til jeg setter inn b235'en ?
Bør jeg også bytte Kobraen og hvor får jeg eventuelt tak i denne?
Er det flere deler jeg trenger?
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... 8230-p.asp
http://www.neobrothers.co.uk/td04hl-15t ... 5578-p.asp
http://www.neobrothers.co.uk/oil--water ... 5448-p.asp
Oppgradere TD04 turbo
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Oppgradere TD04 turbo
Det er som det står, det er to versionar av turboen. Har du ikkje tenkt å bruke kobra frå 9-5 Aero M06-> passar begge, har du tenkt bruke store kobraen som kom på 9-5 Aero M06 må du ha turboen frå M06->.
Rørpakken ser grei ut, ellers hadde eg nok handla inn ny pakning til turbo samt ny V-band klemme.
Om du vel kungskobraen har nok Neo den tilgjengelig, evt har Maptun den, og sikkert andre Saab-forhandlarar den også.
Rørpakken ser grei ut, ellers hadde eg nok handla inn ny pakning til turbo samt ny V-band klemme.
Om du vel kungskobraen har nok Neo den tilgjengelig, evt har Maptun den, og sikkert andre Saab-forhandlarar den også.
-
- 1,5 bar
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Noen som vet hvor jeg finner kungskobraen hos NEO ?
Er det noen som har erfaring med toll og fraktkostnader på delene?
Er det noen som har erfaring med toll og fraktkostnader på delene?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Send en mail og spør om den ikkje ligg i webshopen. Kan jo vere den finns som brukt også. Orio har hatt leveringsproblem på desse, men virkar til å vere nyprodusert.
Frakta kjem opp i webshopen, eller so ber du om eit tilbud på det. Eg synes frakta derifrå har vore heilt overkomelig dei gongane eg har bestillt deifrå. For turbo, cobra og rørpakke tippar eg £30-40 til Norge. Sist eg bestillte derifrå sendte dei med FedEx, ifall dei brukar dei enno kostar innmomsinga 120 kroner.
Frakta kjem opp i webshopen, eller so ber du om eit tilbud på det. Eg synes frakta derifrå har vore heilt overkomelig dei gongane eg har bestillt deifrå. For turbo, cobra og rørpakke tippar eg £30-40 til Norge. Sist eg bestillte derifrå sendte dei med FedEx, ifall dei brukar dei enno kostar innmomsinga 120 kroner.