9000 Turbo '88 problem med lade trykk

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

9000 Turbo '88 problem med lade trykk

Legg inn av taa » 13 apr 2005, 21:30

Har problemer med lade trykket, ligger på begynnelsen av det grønne(rett opp) og gir ikke utslag ved pådrag. Ingen røyk eller noe fra eksos.
Kommer etter en stund og alt virker som normalt igjen. Hva kan det være, tips mottas med takk!

Mvh Tore

40039815/taa@hoegh.no

hotti N373
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 141
Registrert: 06 des 2004, 01:00
Sted: Hasvik

Legg inn av hotti N373 » 13 apr 2005, 22:44

mulig det er en vakum lekasje...hadde det samme på min og det ble borte når jeg byttet bypassventilen,så nå funker nåla som bare det... :D sikkert det eneste som funke på den bilen min.. :P mitt råd er og ta den løs og se om membranen er hel,min var sprukket.. :cry:
suzuki gsx 600 R 00.mod
subaru impreza 99.mod
toyota hilux 85.mod
saab 9000 turbo 85.mod
vw 1500 63.mod (prosjekt)

Brukeravatar
taa
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 172
Registrert: 08 mar 2005, 01:00

Legg inn av taa » 14 apr 2005, 06:43

Takk for informasjonen, hvor befinner by pass ventilen seg og hvor mye koster den eventuelt?

Mvh Tore

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 14 apr 2005, 09:02

Bypass- eller avlastingsventilen sitter på en mellomstor slange som går fra undersiden av trykkrøret til venstre foran motoren, og til røret mellom luftmassemåleren og turboen. Den slipper luft tilbake fra trykksiden til sugesiden av turboen når du slipper gassen. Dette fordi at du ikke skal få trykkstøt på gasspjeld og turbo. Tipper det går an å bruke en brukt del fra en hugger.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Heike73
Innlegg: 15
Registrert: 06 jun 2005, 01:00

Legg inn av Heike73 » 21 jun 2005, 18:26

Spørsmål til dette her..
Kan det være at man får dårlig ladetrykk om denne begynner å bli dårlig, eller bare kutter den ut direkte?

MVH Heike.

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 21 jun 2005, 18:41

Heike73 skrev:Spørsmål til dette her..
Kan det være at man får dårlig ladetrykk om denne begynner å bli dårlig, eller bare kutter den ut direkte?

MVH Heike.
Jeg fikk ikke opp ordentlig trykk når avlastningsventilen min var gåen! Ble ordentlig futt i den når jeg fikk ny!! :D

Brukeravatar
Heike73
Innlegg: 15
Registrert: 06 jun 2005, 01:00

Legg inn av Heike73 » 21 jun 2005, 19:16

då må jeg prøve å bytte den fra den andre saab'n jeg har.. Bare for å se om det er det som kan være feil..

Takk for tipset..

MVH Heike.

Svar