Hvilke modeller er ekte Saab?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 338
Registrert: 04 jan 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Legg inn av Frode N220 » 20 mai 2005, 19:53

Gir meg ikke så lett 8)
Ekthetsdebatten stillnet fort. Ikke det at det finnes noen fasit i den heller, og jeg står selv uten noen særlig kraftige meninger i saken. Som tidligere sagt og skrevet: smaken er som baken - den endrer seg med tiden :!:
For meg er 2T'erne/V4'erne og classic 900 det "beste" og mest ekte Saab har levert hittils.

For å blåse liv i temaet går jeg et steg videre...
Tittet på bytbil.com nå nettopp. Tenkte å lete etter 900 Aero, men fant bare noen 96 modeller. Lette i tillegg tidligere i dag etter M5 på finn.no.
Det jeg da ble obs på, er hvor mange mennesker som tror de innehar kompetanse til å "lage" (bygge om/opp) til modeller de ikke har.
La meg eksemplisere:
- En 92 BMW 518 blir ALDRI en M5.
- En 67 Porsche 912 blir ALDRI en 85 Porsche 935- UANSETT.
- En 79 Saab 900 GL blir ALDRI en 88 Saab 900 Aero.
- En Volvo 240 med Chevroletmotor er ikke lenger en Volvo (jmf: hvis du bytter ut et menneskes hjerne med en hjerne fra en elefant - har du da fortsatt et menneske?)
osv
osv

Jeg, du og dere kan ikke oppgradere en bilmodell og tro at vi har ekte vare!
Da kan vi like godt kjøpe en Civic :!:
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 20 mai 2005, 20:00

Frode N220 skrev: For å blåse liv i temaet går jeg et steg videre...
Tittet på bytbil.com nå nettopp. Tenkte å lete etter 900 Aero, men fant bare noen 96 modeller. Lette i tillegg tidligere i dag etter M5 på finn.no.
Det jeg da ble obs på, er hvor mange mennesker som tror de innehar kompetanse til å "lage" (bygge om/opp) til modeller de ikke har.
La meg eksemplisere:
- En 92 BMW 518 blir ALDRI en M5.
- En 67 Porsche 912 blir ALDRI en 85 Porsche 935- UANSETT.
- En 79 Saab 900 GL blir ALDRI en 88 Saab 900 Aero.
- En Volvo 240 med Chevroletmotor er ikke lenger en Volvo (jmf: hvis du bytter ut et menneskes hjerne med en hjerne fra en elefant - har du da fortsatt et menneske?)
osv
osv

Jeg, du og dere kan ikke oppgradere en bilmodell og tro at vi har ekte vare!
Da kan vi like godt kjøpe en Civic :!:
Jeg synes det er gale med folk som tror de har ekte vare når det er en ombygget bil.. Selv om jeg har Aerostyling på min 900i blir det aldri en aero, uansett hav man gjør...
Styrer med DAB og AUX

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 20 mai 2005, 21:42

For meg så er SAAB`er nyere enn 93`uinteressant.....!! :shock: Det er de gode gamle som gjelder!! :D Har liksom ikke noe interesse for de nyere modellene!
Jeg vet ikke hvorfor, men har kanskje noe med at jeg kun er vokst opp med totaktere og gamle 900`er! :wink:

Favorittene:

- 96 TT, sport, monte carlo
- Sonett II 2-takt
- 99 ems, turbo
- og900 T8/T16

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 21 mai 2005, 11:17

Vel, dei fleste kjenner vel mitt synspunkt på dette, men alle SAAB-ar har faktisk noko unikt med seg, selfølgelig med unntak av 600-en.

Kan starte med 96 V4 som det vart stillt spørsmål med. Etter lengre tids bruk av 2T-motorar i 92/93/95/96 er det klart at folk kanskje ville ha noko som var meir moderne. Historia er som vi kjenner ifrå idag, SAAB hadde ikkje kapital sjølv til å utvikle ein ny motor til 95/96, derfor måtte dei ut å kjøpe ein motor. Trur nok det som fanns av utviklingsmiddlar gikk til 99:an, som vart utvikla på same tid. Valget enda på V4-en ifrå Ford, det som hadde skjedd om SAAB ikkje hadde skifta til ein meir moderne motor fom. M67 i 96-en hadde nok vore at 96-produksjonen hadde opphørt mykje tidligare enn M80, og det hadde nok ført til ein del mindre inntekter for SAAB, alt medan 99:an vart ein del dyrare enn den gamle 96-en. Husk på at 95/96 dei siste åra var direkte pengar inn, det vart selfølgelig brukt litt på oppgraderingar osb, men i det store og heile var dette ein modell som sopa inn pengar for SAAB på 70-talet.

So til neste samarbeid, nemlig mellom SAAB og Triumph. Dei fleste veit vel at motoren som vart nytta i 99:an dei fysste åra var ein motor som var utvikla ilag med Triumph, og SAAB meir eller mindre brukte rett derifrå. Det var fysst i 1972 SAAB bygde eigen motor i 99:an, den høgt elska 2-literen som kom i EMS, og det drøya fram til M75 før alle 99:or hadde 2-literen som "alle" firesylindra SAAB-bensinmotorar dei siste 30 åra igrunnen er bygde på. 9-3SS er den fyste av dei nyare SAAB-ane som ikkje har denne basismotoren. Ein annan ting å ta med er det faktum at SAAB ikkje var særlig intereserte i å bygge ein 16v versjon av motoren, dette var eit arbeid som vart gjordt på dugnad(!!!!) av gjengen som stod bak rallysatsinga til SAAB på slutten av 70-talet. SAAB tok sjølvsagt motoren inn i varmen på starten av 80-talet og forfina løysningane litt, men utviklingskostnadane på B202-motoren var veldig, veldig lave.

På denne tid hadde SAAB sjølvsagt funne ut at 99:an var omtrent 10 år, og sidan dei ikkje fille gå i same baret som med 96:an (altså å vente for lenge på ein større bil) starta SAAB å undersøkje muligheitene for å produsere ein større bil. Fiat, Lancia og SAAB fann som kjent ihop for å lage eit felles utkast, men som Freshmaker seier, det er ikkje stort anna enn dører som går omkvarandre på desse bilane. Men likheita er stor, og det er då folk som har montert Alfa-motorar (Alfa 164 vart seinare utvikla utifrå Fiat Croma) i 9000, og vi har då ein i klubben som har montert eit stort antall SAAB-komponentar i ein Lancia Thema. Men ein ting er klinke klart, og det er at 9000 har gitt SAAB mykje glede, der er tross alt ein bil som gikk ifrå M85 til M98, og har sopa inn ein god del pengar til kassa som SAAB ellers hadde gått glipp av om dei ikkje hadde hatt ein bil i den størrelsen. SAAB hadde neppe vore der dei er i dag om ikkje 9000 hadde eksistert, og gir ihvertfall meg ein SAAB-følelse, dog i mindre skala og på anna måte enn i 900:an. Og eg går i baret stort sett kvar gong eg skal starte ein 9k, nøkkelen sit faktisk på feil plass... ;)

Neste nyutvikling er som alle kjenner til ikkje eit frivillig samarbeid som alle dei andre samarbeida har vore, men eit "tvungent" samarbeid.
Dei fleste kjenner vel historien om at SAAB fikk utdelt utrangerte GM-komponentar til å lage bil av, og eg må seie at SAAB faktisk gjorde ein god jobb når en tenkjer på utgongspunktet. Nokre sier også at dette (seff i lag med og9-3) er den mest typiske SAAB-en som er produsert designmessig, og det er mulig det. Eg meinar ihvertfall at GM900 ikkje vart den bilen det skulle være før og9-3 overtok som M98, hadde dette vore bilen som vart lansert som M94 hadde det vorte ein enså større hit trur eg. GM900 hadde også mykje ny spennande SAAB-utvikla teknologi som vi idag fikk i nyare SAAB-ar.

9-2x og 9-7x forbi går eg i stillheit, og klassar dei på linje med 600-en. Punktum.

So mi oppsummering i dette spørsmålet må vere at 900:an er vel den siste "ekte" SAAB-en, men dei seianre modellane og samarbeidsprosjekta har betydd ein del for SAAB økonomisk, utan desse vil ikkje eg spå korleis det hadde sett ut i dag...

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 237
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 21 mai 2005, 20:09

Mykje fornuftig i dei to siste innlegga. Eg meiner også at OG900 er den siste ekte Saaben. Men det er kansje ikkje rett forum å hevde det. Den følelsen eg opplevde i -69 då eg gjekk frå ein Renault Gordini (Dauphine)
til ein -67 V4 på svingete grusvegar på Vestlandet var ubeskriveleg. Det var Saab-kjenslan. Eg tvilar på om det er like stor skilnad på to av dagens bilar. Min 900t16 fra -84 kan måle seg med mange av dagens bilar,på dei fleste område. Eg synst ikkje det har gått så fantastisk mykje framover på 20 år. og grunnlaget for 900 var jo lagt ennå 17 år tidlegare.

Anders

900T16V N479
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 46
Registrert: 24 aug 2004, 01:00

Legg inn av 900T16V N479 » 22 mai 2005, 17:15

OG900 + TORX SKRUER = SANT :wink:

Hvem andre en SAAB ville ha valgt TORX skrurer.....

Brukeravatar
jan N014
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 03 mar 2003, 01:00
Sted: Sørum

Legg inn av jan N014 » 22 mai 2005, 20:04

900T16V skrev:OG900 + TORX SKRUER = SANT :wink:

Hvem andre en SAAB ville ha valgt TORX skrurer.....
Både Ford og Mercedes.................

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 237
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 23 mai 2005, 14:54




Hvem andre en SAAB ville ha valgt TORX skrurer.....
Da er din OG900 altfor ny. Min har ingen. Men både Opel og VW har..

Anders

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 mai 2005, 17:06

900T16V skrev:OG900 + TORX SKRUER = SANT :wink:

Hvem andre en SAAB ville ha valgt TORX skrurer.....
900:an fikk med det eg har merka eit stort innslag Torx-skruar i forbindelse med faceliften på M87. Men Torx er fin-fine greier det solenge en har verktøy for det. Finfint feste i Torx-spora. :)

Svar