apc box (justering)
Moderator: Moderatorer
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
apc box (justering)
noen som har vært borti denne apc boxn?
finner den ikke på popeye sin liste (http://popeye.rty.nu/2004/apc_xls.htm)
bilen er en 1984 900 t-16.. er importert fra tyskland..
finner den ikke på popeye sin liste (http://popeye.rty.nu/2004/apc_xls.htm)
bilen er en 1984 900 t-16.. er importert fra tyskland..
Sist redigert av Pancho N497 den 08 jun 2005, 18:07, redigert 1 gang totalt.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er klar over det.. 14 pinner og den 10ende mangler.. men fant den ikke i lista over apc boxer..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
har fått loddet inn nye motstander i boxen min og prøvd meg på å justere men får det ikke til.. får det ikke stabilt slik jeg vil.. er det visse verdier som skal være på potmeterne originalt? slik at det går justere den tilbake slik den var? er komment helt ut av hvordan de sto før, vet sånn ca men er ikke helt sikker..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
ingen som kan hjelpe? skal ikke potmeterne ha en viss motstand originalt? slik at man kan justere det tilbake? la merke til en ting når jeg kjørte uten apc boksen, grunnladetrykket var bare på 0.3bar..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Sjekk
http://www.900aero.com/
der står det om den gamle også!
Skru inn WG staget ditt 5 runder, du skal ha mellom 0.4 0g 0.45 i grunntrykk
mener 4 turn er 0,1, (eller var det 2 turn?)
Petter
http://www.900aero.com/
der står det om den gamle også!
Skru inn WG staget ditt 5 runder, du skal ha mellom 0.4 0g 0.45 i grunntrykk
mener 4 turn er 0,1, (eller var det 2 turn?)
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ei runde er 0,02 bar, for å få 0,1 bar auke må en altså skru 5 runder.
Men, det er ikkje alltid å skru opp trykket er løysinga, det kan då hende at det lek luft ein eller annen plass, slik at grunnladetrykket sekk pga. det. Er den orginale plomberinga på plass er det somregel andre forhold som gjer at grunnladetrykket er lavt.
Men, det er ikkje alltid å skru opp trykket er løysinga, det kan då hende at det lek luft ein eller annen plass, slik at grunnladetrykket sekk pga. det. Er den orginale plomberinga på plass er det somregel andre forhold som gjer at grunnladetrykket er lavt.
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
ingen som vil gi meg verdiene på p og f poten?
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
Prøv F-pot'et på 3-400 ohm. Det skulle være rimelig beskjedent. Skru så P-pot'et helt mot venstre og deretter en kvart omdreining mot høyre. Dersom det da er stabilt kan du øke F-potet en smule. Er det ikke stabilt så må du skru P-potet bittelitt mot venstre igjen.
Poenget er at F-pot'et setter max trykk. P-pot'et er en reguleringsparameter og er utrolig følsomt. En bitteliten endring og vips så blir systemet dønntregt eller ustabilt. En løsning på dette kan være å erstatte P-pot'et med et 5 eller 10-tørns pot. P-pot'et må justeres ørlite hver gang du prøver en ny F-pot-innstilling. Økt verdi på F-pot = økt trykk.
Tolmodighet og en stødig, fintfølende hånd på P-pot'et løser nok problemet
Poenget er at F-pot'et setter max trykk. P-pot'et er en reguleringsparameter og er utrolig følsomt. En bitteliten endring og vips så blir systemet dønntregt eller ustabilt. En løsning på dette kan være å erstatte P-pot'et med et 5 eller 10-tørns pot. P-pot'et må justeres ørlite hver gang du prøver en ny F-pot-innstilling. Økt verdi på F-pot = økt trykk.
Tolmodighet og en stødig, fintfølende hånd på P-pot'et løser nok problemet
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
trykk
løsne kabelen, ha apc'n i fanget når du tester.
da slipper du å krabbe frem og tilbake hele tiden
petter
da slipper du å krabbe frem og tilbake hele tiden
petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Om du ser på den lista du linka til, eller her: http://www.900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm kan du sjå verdiane for kva potane har orginalt. Men når boksa di ikkje er på lista finns det eit problem.kvark skrev:ingen som vil gi meg verdiene på p og f poten?
Du har ikkj dei gamle orginale motstandane då, slik at du kan måle?
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
har det samme potmeterne men har bytta ut 2 motstander.. prøvde meg på noen tall jeg fant igår å det så til å funke.. men skal få bilen til å gå skikkelig før jeg bynner å fin justerer.. får låne en ny luftmassemåler idag for å teste om det er den.. bilen mangler liksom det "kicket" også lugger den den når du kommer opp i turtall og får høyt ladetrykk..
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er nok ikke trykkvakta er ikke sånn nykking. men har bytta lmm nu å det funka kanonbra no more nykking
men er det noen som har lyst å måle potmeterne sine å pm'e dem til meg? bynner og bli lei av å kjøre å justere nuh.. blir bare anmeldt tel slutt for svinkjøring
men er det noen som har lyst å måle potmeterne sine å pm'e dem til meg? bynner og bli lei av å kjøre å justere nuh.. blir bare anmeldt tel slutt for svinkjøring
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189