Noen som har forslag til hva det kan være?? Resirk. ventilen?
Ulelyd ved litt turbotrykk.....??
Moderator: Moderatorer
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Ulelyd ved litt turbotrykk.....??
Har et problem, som jeg trodde skyltes løse vacumslanger, men har gått over de fleste, men har ikke sett noen feil enda. Problemet er at når jeg får opp litt turbotrykk, så kommer det en slags dyp ulelyd. Noen som vet hva det kan være? Tror nesten ikke turboen kan være slitt heller, for den lader det den skal, og ingen blårøyk ved pådrag. Men jeg tror nok aldri den har vært skifta, så kanskje det hadde vært på tide med ny Trim 60 turbo
hehe
Noen som har forslag til hva det kan være?? Resirk. ventilen?
Noen som har forslag til hva det kan være?? Resirk. ventilen?
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Er det en måte å feilsøke den orginale avlastingsventilen på??? Tror jeg har lest på STCS at man kan prøve-blåse i de tre forskjellige inngangene, og at man ikke skal kunne blåse gjennom noen av dem, men er dette riktig??
Kan forresten ikke blåse gjennom de to største når jeg holder igjen vacumen. Da er det vel i orden? Men kan jo være en liten lekkasje likevel da....
Kan forresten ikke blåse gjennom de to største når jeg holder igjen vacumen. Da er det vel i orden? Men kan jo være en liten lekkasje likevel da....
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Du tenkjer på magnetventilen Griffin_N430.
Avlastningsventilen er vel den som er i omtrådet ved turboen, men er klin inno blokka. Liten svart sak. Ser ut omtrent som den saken nederst på sida her: http://www.speedparts.se/prod/res_motor_ventiler.shtml
Avlastningsventilen er vel den som er i omtrådet ved turboen, men er klin inno blokka. Liten svart sak. Ser ut omtrent som den saken nederst på sida her: http://www.speedparts.se/prod/res_motor_ventiler.shtml
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Nei, jeg vet hva magnetventilen er!Hjelle, N6 skrev:Du tenkjer på magnetventilen Griffin_N430.
Avlastningsventilen er vel den som er i omtrådet ved turboen, men er klin inno blokka. Liten svart sak. Ser ut omtrent som den saken nederst på sida her: http://www.speedparts.se/prod/res_motor_ventiler.shtml
Har tatt av avlastingsventilen i dag. Sitter på den 60 graders bøyen før turboen!
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Nei, lyden er ikke der hele tiden. For det meste mellom 3000 og 4000 rpm! Akkurat der turboen begynner å lade max.Surbotaab (ralle) skrev:hei![]()
hvis du har en varig ulelyd når du får ladetrykk så kan dette oxo være en exos-lekkasje mellom turbo og exos-manifoild.... prøv å ettertrekke boltene event bytt boltene og metall-pakningen mellom turbo og manifold....
får håpe du finner ut av det![]()
Dette høres likt ut som på den 9000 jeg hadde. Den hadde steg 2, og hørte at det hvissla/plystra framme i motorrommet når turboen begynte å trykke.. gikk over alt som fantes av slanger uten å finne så mye som en sprekk. Tok og så nærmere på intercooleren, og da hadde gavlene på begge sidene begynt å slippe slik at lufta ble pressa ut der.. Og det var ikke godt å se fra oversida i motorrommet...
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Men det blir borte når man får opp litt turtall. Kommer akkurat når turbotrykket går opp. På fullt trykk hører man ingen ting!
Så litt nærmere på vacumslangen på avlastningsventilen også, og den var ganske så gammel, slik at den røk av når jeg tok den av. Kanskje det har vært en sprekk der slik at det ikke ble vacum.
Så litt nærmere på vacumslangen på avlastningsventilen også, og den var ganske så gammel, slik at den røk av når jeg tok den av. Kanskje det har vært en sprekk der slik at det ikke ble vacum.
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
