Boken om 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
IvS

Boken om 9-5

Legg inn av IvS » 24 aug 2003, 20:56

Jeg har sett en bok (på svensk) med historien om utviklingen av 9-5'en. Jeg har vært på Automobilia i Oslo, og fikk beskjed om at den boken var tilgjengelig bare en kort periode, men ikke nå lenger. Jeg har prøvd å søke på nettet, uten resultat. Er det noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt boken?
Mulig at Anders Tunberg er forfatter, men det er bare gjetning.

Ivar S.

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 24 aug 2003, 22:40

jeg kjøpte den boken i fjor sommer på SAAB museet i Trollhättan.
De har den kanskje enda. Litt langt å reise kanskje bare for en bok, men det går kanskje å ringe og be dem sende ett eksamplar

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Boken om 9-5

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 aug 2003, 11:02

IvS skrev:Jeg har sett en bok (på svensk) med historien om utviklingen av 9-5'en. Jeg har vært på Automobilia i Oslo, og fikk beskjed om at den boken var tilgjengelig bare en kort periode, men ikke nå lenger. Jeg har prøvd å søke på nettet, uten resultat. Er det noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt boken?
Mulig at Anders Tunberg er forfatter, men det er bare gjetning.

Ivar S.
Boka var på SAAB museet i sommar, SAAB-ANA i Trolhättan hadde også boka. Speedparts fører også denne boka, so ein av dei norske forhandlarane av Speedparts kan nok vere behjelplige med å skaffe boka. Ellers kan det vere eit tips å bestille boka på din lokale SAAB forhandlar. Der har eg bestillt SAAB-bøker før, og prisen har vore mykje kjekkare enn om en hadde bestillt i bokhandelen.

Lykke til!

Brukeravatar
Orjan
Innlegg: 4
Registrert: 31 aug 2003, 01:00
Sted: Klæbu/Trondheim

Legg inn av Orjan » 01 sep 2003, 05:05

Hei Ivar S,

Jeg var inne paa Speedparts (http://www.speedparts.se) sine sider, og der har de denne boken til den pene pris av SEK 80,- (Dette gjelder ogsaa for boken om 900). Skal faktisk bestille en selv.

Orjan
'01 2,0 9-5_________Ørjan N235

IvS

Legg inn av IvS » 03 okt 2003, 20:05

Orjan skrev:Hei Ivar S,

Jeg var inne paa Speedparts (http://www.speedparts.se) sine sider, og der har de denne boken til den pene pris av SEK 80,- (Dette gjelder ogsaa for boken om 900). Skal faktisk bestille en selv.

Orjan
Fra Speedparts fikk jeg beskjed om de ikke sender pakker ut av Sverige. Saab Norge har ikke boken og henviser til saabmuseet i Trohättan. Må jeg altså til Sverige for å kjøpe boken?
Ivar S.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 okt 2003, 10:49

IvS skrev:
Orjan skrev:Hei Ivar S,

Jeg var inne paa Speedparts (http://www.speedparts.se) sine sider, og der har de denne boken til den pene pris av SEK 80,- (Dette gjelder ogsaa for boken om 900). Skal faktisk bestille en selv.

Orjan
Fra Speedparts fikk jeg beskjed om de ikke sender pakker ut av Sverige. Saab Norge har ikke boken og henviser til saabmuseet i Trohättan. Må jeg altså til Sverige for å kjøpe boken?
Ivar S.
Bestill av Speedparts sine norske forhandlarar, adresser finn du på Speedparts sine sider under "dealers".

Brukeravatar
Orjan N235
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 533
Registrert: 16 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N235
Sted: Klæbu/Trondheim

Legg inn av Orjan N235 » 09 okt 2003, 10:25

Fikk den samme beskjeden fra Speedparts selv dessverre, ble henvist til norske Speedparts forhandlere. Bestilte så fra KBR (tror jeg det var), men har ennå ikke sett snurten av den. Jeg så forresten boken hos Din Bil i Tr.heim men fikk ikke med meg prisen, skal tilbake dit om ikke så lenge.

Ørjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt

Svar