Trimming

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
haakon
Innlegg: 4
Registrert: 08 apr 2006, 20:42

Trimming

Legg inn av haakon » 17 apr 2006, 17:06

Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk? :D
Bilen er en 2003 modell
Sist redigert av haakon den 17 apr 2006, 19:01, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Myrt N610
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 955
Registrert: 15 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: N610
Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
Bil: 9-3 og 9-5
Sted: Sørumsand
Kontakt:

Legg inn av Myrt N610 » 17 apr 2006, 17:13

9-5 2.3t = lavtrykks turbo
9-5 2.3Turbo = høytrykks turbo

Vis det er chiping du tenker på så tror jeg ikke motoren din skulle ta noen spesiel skade av det (tror jeg). Skal ikke si dette med sikkerhet men tror det....
Macarena performance team-member #02

Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Re: Trimming

Legg inn av Troll R » 17 apr 2006, 18:22

haakon skrev:Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk? :D
hvilken årsmodell er dette ?
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

haakon
Innlegg: 4
Registrert: 08 apr 2006, 20:42

Re: Trimming

Legg inn av haakon » 17 apr 2006, 19:02

mr sc skrev:
haakon skrev:Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk? :D
hvilken årsmodell er dette ?

2003 modell :)

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 17 apr 2006, 19:30

I 2003 var det vel kun en 2,3 turbo, (bortsett fra Aero) mener jeg å huske. Den har 185 hk. Senere kom det en versjon på 220 hk, men som sagt trooor jeg ikke den fantes i 2003.
04' 9-3ss 1.8t

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Re: Trimming

Legg inn av Mats900R » 17 apr 2006, 21:56

haakon skrev:Hva er forskjell på 95 2,3t og 95 2,3 Turbo?
Vil motoren min ta skade av effektøkning til f.eks. 230 hk? :D
Bilen er en 2003 modell
bilen tåler det!!!
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 17 apr 2006, 22:03

lie_N509 skrev:I 2003 var det vel kun en 2,3 turbo, (bortsett fra Aero) mener jeg å huske. Den har 185 hk. Senere kom det en versjon på 220 hk, men som sagt trooor jeg ikke den fantes i 2003.
Mener Lie har rett i dette, så da er det ingen 2.3Turbo å sammenligne med. Neste utgave da bli 2.3 HOT som står i Aero. (High Output Torbo). Altså i 2003.. Har du sett her, ang. trimming..? http://www.saabturboclub.net/forum/viewtopic.php?t=8909
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 18 apr 2006, 18:19

Hirsch leverar trim til 2.3t som gir 220hk/360Nm (340Nm Aut), dette kun ved oppgradering av Trionicboks, altså ingen hardwareoppdatering.
So motoren din tåler nok ei oppgradering til ~220hk.

Brukeravatar
saabstril
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 52
Registrert: 24 mai 2005, 01:00

Legg inn av saabstril » 19 apr 2006, 08:33

tror nok du må bytte bunnpanne og til litt lettere baksete..prøv å snu luftfiltere...sitt for dekkene bak.å legg fra deg step hjulet i garasjen. Da har du samme effekt....

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 19 apr 2006, 10:12

saabstril skrev:tror nok du må bytte bunnpanne og til litt lettere baksete..prøv å snu luftfiltere...sitt for dekkene bak.å legg fra deg step hjulet i garasjen. Da har du samme effekt....
Du glemte å nevne at strikken også må trekkes opp. :roll:
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 19 apr 2006, 12:33

saabstril skrev:tror nok du må bytte bunnpanne og til litt lettere baksete..prøv å snu luftfiltere...sitt for dekkene bak.å legg fra deg step hjulet i garasjen. Da har du samme effekt....
Nå må du skjerpe deg!!! :twisted:
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 19 apr 2006, 14:23

bare overse saabstril's useriøse innlegg.

Svar