Noen som har vært borti lignende?? Kanskje de ikke tåler å bli justert for mye (den midtre skruen)??
Trykkvakt som lekker...! Standardproblem?
Moderator: Moderatorer
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Trykkvakt som lekker...! Standardproblem?
Har i lengre tid blitt plaget med at bilen begynte å hakke/fuske når jeg kom over 1 - 1,1 bar, men kom over feilen for litt siden, og det viste seg å være trykkvaktene (2 stk. som jeg bruker til styring av tillegsinnsprut) som hadde begynt å lekke...! Altså vacumlekkasje....
Rart det skal ha så stor innvirkning...! Er ikke de trykkvaktene bygd for å tåle noe særlig med trykk? Bilen har gått med trykk på bortimot 1,5-1,6 bar i lengre tid uten problemer, men nå sa trykkvaktene takk for seg...!
Noen som har vært borti lignende?? Kanskje de ikke tåler å bli justert for mye (den midtre skruen)??
Noen som har vært borti lignende?? Kanskje de ikke tåler å bli justert for mye (den midtre skruen)??
- Vorpenes N459
- 1.2 bar

- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
den er til ekstrainnspruten, når vakta får et visst trykk, så bryter den en krets, fungerer som en bryter som slår på ekstra tilførsel av bensin.. er det ikke slik du har det?vorlas_N459 skrev:Bruker ikke folk å ta vekk trykkvakten da? har værtfall ikke noe trykkvakt jeg
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Vorpenes N459
- 1.2 bar

- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Eller slutter en krets! Stemmer detDatapaal N526 skrev:den er til ekstrainnspruten, når vakta får et visst trykk, så bryter den en krets, fungerer som en bryter som slår på ekstra tilførsel av bensin.. er det ikke slik du har det?vorlas_N459 skrev:Bruker ikke folk å ta vekk trykkvakten da? har værtfall ikke noe trykkvakt jeg
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar

- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
dette er ikke noe orginalt, men noe han har laget selv for å få mer bensin på høyt turbotrykk... å da bruker han trykkvakta til å aktivere denne. ingen som har dette orginalt nei... jeg har også laget et slikt system, men foreløpig aktiverer det bare en diode... (blir vannpåsprut på IC etter hvert)vorlas_N459 skrev:Har T8 jeg... er vel ikke ekstrainnsprut med meg da
Griffin:
trykkvakta er vel en membran, og disse har det med å bli stive og morkne med årene, så det går lettere hull på, spesielt dersom trykket blir økt. Det samme skjedde med vakumklokka mi (tenninga)
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
Hadde også planer om å lage water injection, bestilte en trykkvakt her inne på forumet ifjor, jeg fikk den og den lakk som en sil
Siden har prosjeket blitt liggende...
Tenkte å bruke en trykktank (med vann) som ble trykksatt av en billig 12V luftkompressor ala Biltema, med trykkbryter på i området 3-5 bar.
Og bruke trykkvakte som trigger.
Ville blitt et billig system, tror jeg...
Stilig effekt:
Når man startet bilen så starter kompressoren som trykksetter tanken til passe trykk,
ved høyt turbotrykk aktiveres WI, og luftkompressoren etterfyller etter behov.
Når man så stopper motoren, så kunne trykket i taken slippes ut men et tøft "psssssssssss" som på lastebiler med luftbremser
Hadde nok fått mange rare blikk på parkeringsplasser 
Siden har prosjeket blitt liggende...
Tenkte å bruke en trykktank (med vann) som ble trykksatt av en billig 12V luftkompressor ala Biltema, med trykkbryter på i området 3-5 bar.
Og bruke trykkvakte som trigger.
Ville blitt et billig system, tror jeg...
Stilig effekt:
Når man startet bilen så starter kompressoren som trykksetter tanken til passe trykk,
ved høyt turbotrykk aktiveres WI, og luftkompressoren etterfyller etter behov.
Når man så stopper motoren, så kunne trykket i taken slippes ut men et tøft "psssssssssss" som på lastebiler med luftbremser