Pulserende turbotrykk.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
TurboTor_ N579
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 01 des 2003, 01:00
Medlemsnummer: N579
Navn: Tor Sumstad
Bil: Audi A3
Sted: Måløy

Pulserende turbotrykk.

Legg inn av TurboTor_ N579 » 28 mai 2006, 03:15

Etter å ha justert litt grunnladetrykk, har jeg noen ganger pulserende trykk på toppen av kurven. Kan tenke meg at den varierer mellom 0,7-0,9 (har ikke målt)

Er det en "rett fram" løsning på dette? Trykket skal være riktig, så jeg sjønner ikke helt at det er et problem. :?

noen innspill? magnetventil ? lekk WG-klokke?
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 28 mai 2006, 10:17

Har vært borti det problemet, men det pulserte med større mellomrom.. det var da magnetventilen som hadde takket for seg.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
TurboTor_ N579
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 01 des 2003, 01:00
Medlemsnummer: N579
Navn: Tor Sumstad
Bil: Audi A3
Sted: Måløy

Legg inn av TurboTor_ N579 » 25 jun 2006, 23:58

Har målt trykket nå, å funnet ut at bilen noen ganger går opp i ca.1,2 bar. :shock:

men grunnladetrykket er fortsatt 0,45bar

er det magnetventilen eller`? litt synd å kjøpe ny, å så har jeg samme problemet fortsatt...
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T

Brukeravatar
ole anders
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 118
Registrert: 02 des 2003, 01:00
Sted: Hønefoss

Legg inn av ole anders » 28 jun 2006, 15:16

Har det samme på min 9000 t byttet magnetventilen. Da var den bra en liten stund.kjøpte den brukt så det kan vel ha noe med saken å gjøre. Jeg ville kanskje prøvd å fått lånt en og prøvd, for å være sikker .

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 28 jun 2006, 21:39

Kan se litt her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=113657 eller her: http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet.. :-k
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 28 jun 2006, 22:04

Gunnar N326 skrev: Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet.. :-k
Bortsett fra at Turbo Tor's bil ikke har T5 :) LH/DI-APC på den...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
TurboTor_ N579
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 01 des 2003, 01:00
Medlemsnummer: N579
Navn: Tor Sumstad
Bil: Audi A3
Sted: Måløy

Legg inn av TurboTor_ N579 » 28 jun 2006, 22:24

TT N12 skrev:
Gunnar N326 skrev: Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet.. :-k
Bortsett fra at Turbo Tor's bil ikke har T5 :) LH/DI-APC på den...
det er så rett så rett :)


TT: Har du vert borti dette problemet?
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 28 jun 2006, 22:54

Har vært borti dette før ja..

Som oftest kranglende MV, men det kan også være treg WG, dårlig bensintrykk (sånn at apc regulerer ned),dyser, luftmengdemåler, lambdasensor, vacumslanger, plugger, tennkassett, bremselyskontakt (dårlig kontakt), ventilløftere som bråker slik at bankesensoren reagerer, dårlig bankesensor(sjekk moment)...
På biler med TCS så kan det også være kranglende spjellhus....

Sikkert noe mere også... men begynn med det enkle først, lån deg en annen MV og prøv.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar