Etter å ha justert litt grunnladetrykk, har jeg noen ganger pulserende trykk på toppen av kurven. Kan tenke meg at den varierer mellom 0,7-0,9 (har ikke målt)
Er det en "rett fram" løsning på dette? Trykket skal være riktig, så jeg sjønner ikke helt at det er et problem.
noen innspill? magnetventil ? lekk WG-klokke?
Pulserende turbotrykk.
Moderator: Moderatorer
- TurboTor_ N579
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 01 des 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N579
- Navn: Tor Sumstad
- Bil: Audi A3
- Sted: Måløy
Pulserende turbotrykk.
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- TurboTor_ N579
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 01 des 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N579
- Navn: Tor Sumstad
- Bil: Audi A3
- Sted: Måløy
Har målt trykket nå, å funnet ut at bilen noen ganger går opp i ca.1,2 bar.
men grunnladetrykket er fortsatt 0,45bar
er det magnetventilen eller`? litt synd å kjøpe ny, å så har jeg samme problemet fortsatt...
men grunnladetrykket er fortsatt 0,45bar
er det magnetventilen eller`? litt synd å kjøpe ny, å så har jeg samme problemet fortsatt...
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
- ole anders
- 0.7 bar
- Innlegg: 118
- Registrert: 02 des 2003, 01:00
- Sted: Hønefoss
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Kan se litt her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=113657 eller her: http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet..
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Bortsett fra at Turbo Tor's bil ikke har T5 LH/DI-APC på den...Gunnar N326 skrev: Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- TurboTor_ N579
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 01 des 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N579
- Navn: Tor Sumstad
- Bil: Audi A3
- Sted: Måløy
det er så rett så rettTT N12 skrev:Bortsett fra at Turbo Tor's bil ikke har T5 LH/DI-APC på den...Gunnar N326 skrev: Kan ha noe med utgangen på T5 sentralen å gjøre... Verdt å sjekke dersom ingen annen feil er funnet..
TT: Har du vert borti dette problemet?
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Har vært borti dette før ja..
Som oftest kranglende MV, men det kan også være treg WG, dårlig bensintrykk (sånn at apc regulerer ned),dyser, luftmengdemåler, lambdasensor, vacumslanger, plugger, tennkassett, bremselyskontakt (dårlig kontakt), ventilløftere som bråker slik at bankesensoren reagerer, dårlig bankesensor(sjekk moment)...
På biler med TCS så kan det også være kranglende spjellhus....
Sikkert noe mere også... men begynn med det enkle først, lån deg en annen MV og prøv.
Som oftest kranglende MV, men det kan også være treg WG, dårlig bensintrykk (sånn at apc regulerer ned),dyser, luftmengdemåler, lambdasensor, vacumslanger, plugger, tennkassett, bremselyskontakt (dårlig kontakt), ventilløftere som bråker slik at bankesensoren reagerer, dårlig bankesensor(sjekk moment)...
På biler med TCS så kan det også være kranglende spjellhus....
Sikkert noe mere også... men begynn med det enkle først, lån deg en annen MV og prøv.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor